Lista alimentelor periculoase

Dulcele este la fel de rau pentru sanatate precum sarea si grasimile, spun nutritionistii
 

<p>Suntem tentati sa credem ca zaharul se afla doar in dulciuri. Gresit - este concluzia cercetatorilor americani de la Scoala de Medicina Emory. Potrivit unui studiu recent, zilnic mancam 46 de lingurite de zahar, chiar daca suntem la dieta, iar regimul pe care il urmam este unul sarac in glucide.

Oamenii de stiinta au monitorizat, pe o perioada de sapte ani, 6.000 de persoane. Voluntarii au completat, periodic, o lista cu alimentele pe care le mancau la cele trei mese ale zilei, ulterior fiind supusi unor analize de sange pentru a li se verifica nivelul zaharului din sange. "Zaharul este la fel de periculos pentru sanatate precum sarea si grasimile", spune prof. Miriam Vos, coordonatorul cercetarii.

Si totusi unde se "ascunde" zaharul? Potrivit specialistilor, inca de la micul dejun, compus din cereale integrale, o ceasca de cafea sau ceai, mancam pana la 9 lingurite de zahar; pranzul ajunge pana la 22 de linguri de zahar, iar la cina cantitatea de dulce ajunge pana la 8 linguri. Adunate, acestea dau 39 de lingurite de zahar. Daca adaugam si cantitatea de zahar continuta de bauturile carbogazoase, numarul linguritelor "dulci" ajunge la 46. " O sticla de 500 de mililitri contine 7 lingurite de zahar", precizeaza cercetatorul Vos.

Medicul nutritionist Mihaela Bilic, autoarea cartii "Mananc deci exist", spune ca zaharul este folosit intr-o multitudine de produse. "De la mustar si conserve, pana la mezeluri, deoarece zaharul imbunatateste gustul produselor si reduce aciditatea alimentelor", subliniaza dr. Bilic.

Medicul sustine ca zaharul este un glucid rapid care, in afara de aportul energetic, nu contine nici un element nutritiv. "Ca si alcoolul, acest aliment are calorii, iar organismul uman poate sa functioneze perfect fara niciun gram de zahar rafinat", spune nutritionistul.

Potrivit medicilor, zaharul contine glucide care se absorb rapid in sange, cresc glicemia si determina eliberarea de insulina. "Zaharul si fructoza duc la cresterea tensiunii arteriale si a colesterolului din sange, in special a celui rau (LDL), care se depune pe vasele sangvine", spune nutritionistul. Mihaela Bilic precizeaza ca un consum regulat de zahar duce la aparitia obezitatii, dar si la scaderea imunitatii, organismul fiind predispus la aparitia virozelor, candidozelor, cistitelor si a dermatozelor infectioase. Nutritionistii spun ca zaharoza afecteaza sinteza unor hormoni direct implicati in coordonarea activitatii sistemului imunitar.
Specialistii recomanda parintilor sa nu le dea copiilor dulciuri sau alimente cu un continut ridicat de zahar, deoarece acesta influenteaza procesele de crestere, duce la aparitia rahitismului si a fragilitatii osoase, declanseaza pubertatea prematura si genereaza probleme de comportament.</p>

Vote it up
117
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza