Keema curry

Acest curry cu gust bland contine doar o idee de ardei iute, asa ca este ideal pentru copiii carora le place sa fie un pic aventurosi cand este vorba de mancare.
 


Ingrediente:
500 g
carne slaba de vita tocata, 1 ceapa tocata marunt, 450 g cartofi curatati si
taiati cubulete, 3 catei de usturoi tocati, 2,5 cm radacina proaspata de
ghimbir curatata si tocata marunt, 1 rulou de scortisoara rupt in jumatate, 1
lingurita de curcuma, 1 lingurita seminte de chimen zdrobite, 1 lingurita
seminte de coriandru zdrobite, 1/2 lingurita ardei iuti uscati si zdrobiti, 1
cutie rosii tocate (400 g), 300 ml supa de vita (preferabil preparata in casa),
150 g frunze tinere de spanac, sare si piper, frunze proaspete de menta pentru
ornat; pentru Raita: 150 g iaurt, 1/4 castravete verde tocat marunt, 4
lingurite menta proaspata tocata.


Preparare:
Se
prajesc carnea si ceapa intr-o cratita mare, 5 minute, sau pana cand se
rumenesc uniform, amestecand continuu, viguros, ca sa se rupa cocoloasele de
carne. Se adauga cartofii, usturoiul, ghimbirul si condimentele si se prajeste
totul 2 minute, amestecand. Se adauga rosiile, cu suc cu tot, si bulionul de
carne, dupa care se asezoneaza cu sare si piper. Se da in clocot, se acopera si
se fierbe incet 20 de minute, amestecand ocazional. Intre timp, se prepara
raita. Se amesteca iaurtul, castravetele si menta si se asezoneaza moderat. Se
pune pasta intr-un castronel si se tine la rece. Se adauga la curry frunzele de
spanac si se lasa 1 minut, apoi se potriveste de sare si piper. Se pune curryul
pe farfurii calde si se presara cu frunze proaspete de menta. Se serveste
imediat, alaturi de raita.


Timp de preparare:
10-15
minute


Timp de gatit:
35 de
minute


Se obtin 4
portii
.

Fiecare portie contine 369 kcal; 35 g proteine; 14 g grasimi
(din care 6 g grasimi saturate); 30 g carbohidrati (din care 10 g zahar); 4 g
fibre.

Cateva idei:

- Daca preferi, poti gati
curryul la cuptor. Se rumeneste carnea tocata, impreuna cu ceapa, intr-o
caserola termorezistenta, apoi se adauga celelalte ingrediente si se da totul
in clocot. Se acopera si se gateste in cuptorul incalzit in prealabil la 180 de
grade Celsius, timp de 1 ora. Se adauga spanacul, se amesteca, apoi se acopera
vasul si se da din nou la cuptor pentru 10 minute.

- Daca nu ati la indemana
condimente individuale, uscate, foloseste 2 lingurite de pasta de curry nu prea
iute.

- In loc de spanac se pot
folosi frunze de sfecla sau salata. Acestea se rup bucatele inainte de a se
adauga la carne.

- Pentru un curry cu gust
fructat, se adauga impreuna cu cartofii 55 g stafide si 1 mar de desert taiat
feliute. Se omite spanacul. Se orneaza curryul cu 1 banana taiata cubulete si
amestecata cu sucul de la 1/2 lamaie, 2 linguri frunze proaspete de coriandru
si 2 linguri de miez de nuca de cocos deshidratat si prajit.

- Curryul ramas pe a doua zi
este delicios reincalzit si servit invelit in chapatti, sau ca umplutura, in
buzunare despicate in painea pitta.

- Pentru a diversifica raita,
adauga 1/2 morcov ras, 2 fire de ceapa verde tocate sau presara in mixtura de
baza seminte de chimen prajite.

- Daca nu ai la indemana
frunze proaspete de menta, foloseste in locul lor 1 1/2 lingurita sos de menta
din comert.

Avantaje:

- Raita, sau sosul de iaurt,
castravete si menta, este servita adesea alaturi de curry pentru ca actioneaza
ca un agent de compensare a iutelii ardeilor si condimentelor. Iaurtul este si
extrem de hranitor - este o sursa valoroasa de calciu si contine cantitati
insemnate de fosfor si vitamine B2 si B12. Iaurtul contine si bacterii
folositoare ce pot ajuta la mentinerea unei digestii sanatoase.

Vote it up
196
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza