Jambon afumat cu ananas

Imbogatiti meniul copiilor cu aceasta reteta gustoasa si sanatoasa. Felii de jambon fripte rapid, cu garnitura de orez si legume, asezonate cu ananas, chutney de mango si sos de portocale.
 


Ingrediente: 5 linguri orez
cu bob lung, 2 felii de jambon afumat, circa 225 g fiecare curatate bine de
grasime, 1 cutie rondele de ananas in suc propriu circa 227 g, 2 linguri
chutney de mango, 300 ml suc de portocale, 100 g mazare congelata, 100 g porumb
congelat, 1 lingura faina de porumb, piper negru.


Preparare: Se fierbe orezul
intr-o cratita cu apa clocotita, timp de 10-12 minute, sau conform indicatiilor
de pe ambalaj. Intre timp, se incinge grillul cuptorului. Se taie in jumatate
feliile de jambon si se fac crestaturi pe margine, la intervale regulate,
pentru ca jambonul sa nu se curbeze cat timp este fript. Se pun feliile intr-o
tava
  si se frig la 5 cm de sursa de
caldura, timp de 5 minute. Se intorc feliile de jambon. Se scurg rondelele de
ananas, pastrand sucul, si se taie fiecare dintre ele in jumatate. Se aranjeaza
2 astfel de jumatati pe fiecare felie de jambon si se presara cu putin piper. Se
unge chutney-ul de mango peste jambon si ananas. Se amesteca sucul de ananas si
cel de portocale si se toarna peste jambon. Se prajesc alte 5 minute, sau pana
ce jambonul este facut. Cand orezul este fiert, se adauga legumele si se amesteca
bine. Se gatesc 2 minute, pana ce se infierbanta, apoi se scurge excesul de
apa. Se pune orezul cu legume pe farfurii individuale, apoi se asaza alaturi
feliile de jambon cu ananas. Se toarna sucul din tava intr-o craticioara, se
adauga faina de malai si se da in clocot. Se fierbe, amestecand, 1-2 minute sau
pana ce se ingroasa. Se asezoneaza cu sare si piper, apoi se toarna peste orez
si jambon.

Se obti 4 portii.

Fiecare portie contine 502 kcal; 27 g proteine; 10 g grasimi
(din care 3 g grasimi saturate); 81 g carbohi­drati (din care 18 g zahar); 3 g
fibre.


Cateva idei:


- Pentru un gust mai picant,
presarati peste ananas putin ardei iute proaspat, tocat, sau ardei iute uscat
si sfaramat.

- O alternativa delicioasa la
ananas si mango este o felie subtire de ceapa rosie, 1 mar taiat cubulete si 2
linguri de sos de afine. Se prepara un sos cu cate 200 ml de suc de mere si suc
de portocale.

- Turnati peste feliile de
jambon o varianta de sos Cumberland: se amesteca coaja rasa de la 1 lamaie si 1
portocala, 2 linguri de jeleu de coacaze, 2 linguri de mustar cu boabe, 120 ml
vin rosu si 200 ml suc de portocale.

- In loc de orez se pot
fierbe 225 g de grau bulgur in 1,2 litri de bulion de pui sau de legume, timp
de 10 minute, la care se adauga apoi vegetalele congelate.


Avantaje:


- 100 la suta din necesarul
zilnic de vitamina C pentru un adult se afla in sucul de portocale, ananasul
si
mazarea unei portii.

- Vegetalele congelate contin
adesea mai multa vitamina C decat cele proaspete. De exemplu, mazarea congelata
retine dupa congelare 60-70 la suta din continutul sau de
vitamina C si mentine acest nivel pe toata
durata stocarii.

Vote it up
159
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza