Hrană pentru somn ușor

 

Toți ne dorim ca atunci când ne așezăm seara în pat să dormim buștean până dimineața în loc să ne foim de pe o parte pe alta. Și mulți uităm că ceea ce mâncăm ne poate face să ne dăm jos din pat a doua zi odihniți și plini de energie sau, dimpotrivă, mult mai obosiți.

Iată ce ar fi bine să consumi seara, cu cel puțin o oră înainte de culcare:

  • Alimente care conțin triptofan
    (aminoacid care are un rol important în funcționarea sistemului nervos): lactate (lapte, griș sau orez cu lapte, iaurt simplu sau cu fructe, brânză slabă de casă), banane, nuci, carne de pui
  • Alimente bogate în magneziu:
    cereale, germeni de grâu, soia, alune, semințe de floarea-soarelui
  • Fructe precum
    căpșunile, strugurii roșii, bananele
  • Ceai
    de tei și de mușețel

Alimente pe care e bine să le eviți înainte de culcare:

  • Dulciurile.
    Chiar și în cantități mici, acestea te energizează și îți pot alunga somnul
  • Cartofii prăjiți și aripioarele picante de pui
    se digeră greu
  • Preparatele din mazăre sau din fasole
    îți pot da disconfort prin balonare
  • Legumele greu digerabile:
    castraveți, varză, ridichi.
Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza