Guvernul vrea alte examene în școli

 

De cum s-a instalat la Palatul Victoria, noul guvern a anunțat că va face, printre altele, o nouă reformare a sistemului de învățământ. Mai știe cineva a câta, de la Revoluție? Principalele modificări și, probabil, primele, vor viza modalitatea de examinare a elevilor din anii terminali. Proaspătul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, a spus, spre exemplu, că tezele cu subiect unic, la română, matematică, istorie sau geografie și limba maternă, pe care elevii trebuie să le susțină pentru a intra la liceu, sunt „caduce“ și trebuie înlocuite cu altceva. Acestea au fost introduse la inițiativa fostului ministru, Mihai Hărdău, începând cu anul școlar 2007–2008, fiind considerate inutile și de asociațiile de părinți.

Pe de altă parte, în opinia Ecaterinei Andronescu, până și bacalaureatul a devenit nerelevant. „Ar trebui să-l regândim și să-i creștem relevanța“, spune ministrul.

Povestea arată ca un déjà-vu blazat, ce-i hăituește la nesfârșit atât pe copii, cât și pe părinți. Aproape că nu a existat ministru al Învățământului, dintre cei nenumărați care s-au perindat în ultimii 20 de ani, care să nu încerce să își pună amprenta asupra școlii din România într-un mod cât mai original. De cele mai multe ori, asta a însemnat însă doar un singur lucru: schimbarea testelor din anii terminali. Și acum, dacă examenele vor fi din nou modificate, primul rod cules ar putea fi crea unei noi serii de confuzii în rândul elevilor, părinților, dar și al profesorilor, care să nu mai știe după ce reguli trebuie să se ghideze. Între timp, școlile se confruntă cu tot felul de alte probleme.

Așadar, avem nevoie de o nouă reformă în învățământ? Și dacă da, spre ce direcții ar trebui să fie îndreptată mai întâi?

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza