Gulas pripit

Aceasta versiune prescurtata a gulasului unguresc este bogata si delicioasa.
 





Ingrediente:

2 linguri ulei de masline extra virgin, 1 ceapa mare tocata marunt, 2 catei de
usturoi zdrobiti, 3 fripturi slabe de porc groase, circa 300 g in total, taiate
in fasii subtiri, 1 lingura faina, 1 conserva rosii, circa 800 g, 120 ml vermut
alb extra sec, 2 linguri paprika, 1 lingurita seminte de chimen, 1 lingurita
zahar tos, 1 cub de bulion de porc sau de pui faramitat, 1 ardei gras verde
mare, fara seminte, tocat, 200 g varza rosie tocata marunt, sare si piper;
pentru ornat: 4 linguri iaurt grecesc, paprika, chives proaspete.


Preparare:
Se
incinge uleiul intr-o tigaie mare sau intr-o cratita. Se adauga ceapa,
usturoiul si carnea de porc si se prajesc la foc mare circa 3 minute sau pana cand
carnea si-a schimbat culoarea si devine tare, iar ceapa se moaie putin. Intre
timp, se amesteca faina cu 4 linguri de suc de la rosiile din conserva, pana se
formeaza o pasta; se lasa deoparte. In cratita se adauga vermutul, paprika,
semintele de chimen si zaharul, se amesteca, apoi se adauga rosiile cu restul
de suc; rosiile se rup in bucati. Se adauga cubul de bulion si amestecul de
faina cu suc de rosii. Se pun la fiert, amestecand, si se fierb pana cand sosul
se ingroasa. Se adauga ardeiul gras verde si varza rosie si se amesteca pana
cand ambele sunt bine invelite in sos. Se face focul mic, se acopera cratita si
se fierb circa 15 minute sau pana cand este fiarta carnea si legumele sunt
fragede, dar inca usor crocante. Se gusta gulasul, se pun sare si piper, daca
este necesar. Se toarna gulasul in boluri, se pune pe fiecare portie o lingura
de iaurt si se presara cu paprika. Se orneaza cu chives si se serveste cu orez
sau taitei si o salata verde simpla.


Timp de
preparare:

10 minute


Timp de
gatit:

circa 20 de minute

Se obtin 4 portii.

Fiecare
portie contine 280 kcal; 21 g proteine; 13 g grasimi (din care 3,5 g grasimi
saturate); 16 g carbohidrati (din care 12 g zahar); 4 g fibre.

Cateva idei:

- Pentru un gulas vegetarian, nu se mai pun carnea de
porc si varza rosie. Se taie 1 vanata in bucati mari si se adauga peste ceapa
si usturoi, dupa ce s-au muiat, la pasul 1, impreuna cu 6 rosii uscate la
soare, taiate in doua, 2 tije de telina taiate felii groase si 2 dovlecei
taiati felii groase. Se urmeaza reteta principala, folosind un cub de bulion de
legume sau 2 lin-gurite praf sau pasta de bulion. Se fierb la foc mic 25 de
minute sau pana cand sunt fragede legumele, apoi se adauga 1 conserva de naut,
circa 400 g, si 1 conserva de fasole grasa rosie, circa 200 g, ambele bine
scurse. Se mai fierb 5 minute. Se servesc ornate cu iaurt grecesc sau
smantana acra.

- In versiunea de mai sus, vegetariana, sunt buni
cartofi noi mici, taiati in doua. Cartofii se adauga cu celelalte legume si nu
se mai pune fasole grasa rosie.

Avantaje:

- Cateva studii au aratat ca usturoiul poate reduce
riscul de atac de cord si de atac cerebral, deoarece subtiaza sangele care se
coaguleaza mai putin. Usturoiul ajuta si la scaderea tensiunii arteriale.


- Ceapa are aceleasi proprietati sanatoase ca si
usturoiul si produce decongestionare in mod natural.

Consumul zilnic de ceapa contribuie
la o masa sanatoasa.

Vote it up
164
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza