Genunchi fara dureri

Dupa atatia ani in care te-au purtat de colo-colo, genunchii tai ar putea incepe sa riposteze prin dureri, rigiditate si scartaituri.
 

Principalele cauze sunt osteoartrita - mai ales daca esti in
varsta sau supraponderal -, dar si eforturile fizice exagerate de la sfarsit de
saptamana, care pot provoca ruperea ligamentelor sau tendinita. Desigur,
solutia ideala este sa prevenim problemele la genunchi, inainte ca acestea sa
apara. Care ar fi cea mai buna solutie? Nu te ingrasa! Scaderea in greutate cu
doar sapte kilograme poate reduce la jumatate durerile de genunchi ale unei
persoane supraponderale care sufera de artrita. Iata alte cateva strategii pe
care le poti aplica pentru a-ti alina durerile de genunchi:


Fa-ti un control la medicul ortoped

Unele probleme ale genunchilor sunt cauzate de mersul
defectuos. "Persoanele cu probleme la picioa­re sau care calca ori alearga cu
laba piciorului spre exterior au dureri de genunchi fara sa aiba neaparat
probleme cu genunchii", spune dr. John Reveille. Ortopedia mecanica sau terapia
fizica va pot fi de ajutor, ducand la disparitia disconfortului.


Lucreaza-ti muschii in mod regulat

O viata activa poate ajuta la dezvoltarea muschilor. "O
incheietura cu muschi bine definiti poate absorbi mult mai usor stresul
mecanic", spune dr. Reveille. Evitati insa exercitiile care solicita excesiv
genunchii, cum ar fi genu­flexiunile sau jogging-ul.


Pune gheata sau ceva cald la genunchi


"Gheata este un analgezic natural", spune dr. Wayne M.
Goldstein, profesor de ortopedie la Universitatea Illinois a Colegiului de
Medicina din Chicago. "

Aceasta
va reduce inflamatiile". Foloseste gheata in cazul durerilor acute ocazionale,
dar - in cazul in care ai dureri cronice - aplica o sursa de caldura in dreptul
genunchiului.


Ia medicamente antiinflamatoare

Ibuprofenul si alte antiinflamatoare pot fi de ajutor
pe moment. Cei care sufera de osteoartrita pot incerca si suplimente ca
glucozamina sau condroitina.

Vote it up
151
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza