Genunchi fără dureri

 

După atâţia ani în care te-au purtat de colo-colo, genunchii tăi ar putea începe să riposteze prin dureri, rigiditate şi scârţâituri. Principalele cauze sunt osteoartrita – mai ales dacă ești în vârstă sau supraponderal –, dar şi eforturile fizice exagerate de la sfârșit de săptămâ-nă, care pot provoca ruperea ligamentelor sau tendinită. Desigur, soluţia ideală este să prevenim problemele la genunchi, înainte ca acestea să apară. Care ar fi cea mai bună soluţie? Nu te îngrăşa! Scăderea în greutate cu doar șapte kilograme poate reduce la jumătate durerile de genunchi ale unei persoane supraponderale care suferă de artrită. Iată alte câteva strategii pe care le poți aplica pentru a-ți alina durerile de genunchi:

Fă-ți un control la medicul ortoped

Unele probleme ale genunchilor sunt cauzate de mersul defectuos. „Persoanele cu probleme la picioare sau care calcă ori aleargă cu laba piciorului spre exterior au dureri de genunchi fără să aibă neapărat probleme cu genunchii“, spune dr. John Reveille. Ortopedia mecanică sau terapia fizică vă pot fi de ajutor, ducând la dispariţia disconfortului.

Lucrează-ți mușchii în mod regulat

O viaţă activă poate ajuta la dezvoltarea muşchilor. „O încheietură cu muşchi bine definiţi poate absorbi mult mai uşor stresul mecanic“, spune dr. Reveille. Evitaţi însă exerciţiile care solicită excesiv genunchii, cum ar fi genuflexiunile sau jogging-ul.

Pune gheață sau ceva cald la genunchi

„Gheaţa este un analgezic natural“, spune dr. Wayne M. Goldstein, profesor de ortopedie la Universitatea Illinois a Colegiului de Medicină din Chicago. „Aceasta va reduce inflamaţiile“. Folosește gheaţa în cazul durerilor acute ocazionale, dar– în cazul în care ai dureri cronice – aplică o sursă de căldură în dreptul genunchiului.

Ia medicamente antiinflamatoare

Ibuprofenul şi alte antiinflamatoare pot fi de ajutor pe moment. Cei care suferă de osteoartrită pot încerca și suplimente ca glucozamina sau condroitina.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza