Gazpacho clasic

Aceasta supa spaniola traditionala este plina de arome proaspete minunate si de vitamine deoarece toate legumele sunt crude.
 


Ingrediente:
500 g
rosii taiate in sferturi, fara seminte, 1/4 castravete curatat si tocat bucati
mari, 1 ardei gras rosu, fara seminte, taiat bucati mari, 2 catei de usturoi, 1
ceapa mica taiata in sferturi, 1 felie de paine, circa 30 g, rupta in bucati, 2
linguri otet din vin rosu, 1/2 lingurita sare, 2 linguri ulei de masline extra
virgin, 500 ml suc de rosii, 1 lingura pasta de rosii; pentru servit: 1 ardei
gras rosu, 4 fire de ceapa verde, 1/4 castravete, 2 felii de paine facute
crutoane.


Preparare:
Se
amesteca toate ingredientele intr-un castron mare. Se pune amestecul pe rand
intr-un robot de bucatarie si se face piure pana se uniformizeaza. Se toarna
supa intr-un castron mare, curat, se acopera si se pune la frigider 2 ore. Spre
sfarsitul timpului de racire se prepara legumele care se servesc cu supa. Dupa
ce se scot semintele, ardeiul se taie cubulete marunte, ceapa verde se taie
felii subtiri si castravetele se taie cubulete marunte. Aceste legume si
crutoanele se asaza in farfurii separate pentru servit. Se gusta supa si se
pune sare dupa gust, apoi se toarna in castronele. Se serveste imediat, oferind
si garniturile astfel incat acestea sa poata fi adaugate dupa gust cand se
mananca supa.


Timp de preparare:
20
minute, plus 2 ore la frigider

Se obtin 4 portii.

Fiecare portie contine 215 kcal; 6 g proteine; 9 g grasimi
(din care 1,5 g grasimi saturate); 30 g carbohidrati (din care 17 g zahar); 5 g
fibre.

Avantaje:

- La fierbere se pot pierde
pana la 70% din vitaminele solubile - B si C. in aceasta supa clasica legumele
se consuma crude, ceea ce inseamna ca retin nivelurile maxime de vitamine si
minerale.

- Ardeii au in mod natural o
coaja cerata care ajuta la protejarea lor impotriva oxidarii si impiedica
pierderea vitaminei C in timpul depozitarii. Ca urmare, continutul de vitamina
C ramane ridicat chiar si la cateva saptamani dupa cules.

Cateva idei:

- Pentru o aroma mai slaba,
in loc de o ceapa mica se folosesc 2 salote.

- Cand afara este foarte
cald, se adauga cateva cuburi de gheata in supa chiar inainte de a fi servita,
pentru ca sa fie bine racita. Aceasta o si dilueaza putin.

- Pentru o supa verde proaspata,
in loc de rosii si castravete se folosesc 500 g de dovlecei. In loc de sucul de
rosii, se adauga 450 ml supa de legume, preferabil facuta in casa. In loc de un
ardei gras rosu se foloseste unul verde. Se adauga 15 g de frunze proaspete de
busuioc si 85 g masline verzi fara samburi. Supa se amesteca, se face piure si
se pune la frigider ca mai sus. Se serveste cu un ardei gras verde taiat
cubulete, in loc de unul rosu.

Vote it up
177
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza