Fructele taie pofta de dulce

Un adult poate consuma zilnic 50-60 de grame de zahar. Insa multi dintre noi depasesc cu mult aceasta cantitate recomandata de nutritionisti, pentru ca zaharul este ascuns in numeroase alimente. Solutia este sa inlocuiti aceste bombe calorice cu fructe si legume proaspete.
 

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, un adult din
tarile industrializate consuma zilnic 120 de grame de zahar.


Persoanele care mananca zilnic paine, biscuiti, produse
de patiserie, ciocolata, iaurturi cu fructe si beau sucuri carbogazoase ajung
foarte usor la un consum enorm de zahar. Astfel se indreapta cu pasi siguri
catre diabet, obezitate, boli de inima. Pentru a va feri de aceste riscuri
respectati urmatoarele recomandari ale nutritionistilor.

1. Mancati fructe si legume proaspete! O mare cantitate
de zahar contin gustarile dintre mese, care de cele mai multe ori constau in
produse de patiserie, ciocolata, snacksuri. Dar ganditi-va ca o tableta de
ciocolata contine aproximativ cinci cuburi de zahar si o lingurita de ulei. De
aceea este mai bine sa alegeti un mar, o para, o banana, un ciorchine de
struguri, un sandvis cu cascaval si salata sau ardei gras.

2. Beti apa plata! Cantitati mari de zahar se afla in
bauturile carbogazoase. Acestea contin intre 10% si 11% zahar, ceea ce inseamna
aproximativ 20 de cuburi de zahar la numai un litru de suc. In timp ce in
aceeasi cantitate de apa nu se afla nici un gram de zahar.

3. Evitati biscuitii, napolitanele, batoanele cu
cereale! In locul acestor dulciuri rafinate, mancati la micul dejun un bol cu
germeni de grau sau fulgi de ovaz cu lapte. Nu puneti pe masa paine alba din
faina rafinata, ci paine din cereale integrale.

4. Nu va infometati! Daca nu mancati atunci cand va este
foame, veti fi tentati sa rontaiti tot felul de dulciuri. In schimb, daca veti
manca putin si des alimente ce contin fibre (fructe si legume), va veti simti
satui mai mult timp.

5. Evitati indulcitorii! Zaharul nu trebuie inlocuit cu indulcitori.
Asa-numitele produse light sunt implicate in aparitia cancerului si a
tulburarilor metabolice.



Sursa: Jurnalul National


Vote it up
138
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza