Friptura de duminica

Carnea suculenta, cartofii si legumele crocante impreuna cu budinca de Yorkshire, pufoasa si usoara, fac ca aceasta reteta sa fie potrivita pentru pranzul de duminica. Este atat de buna si de sanatoasa, incat va placea oricui, chiar si traditionalistilor.
 


Ingrediente: 1,5 kg muschi de
vita curatat de grasime, rulat si legat, 4 linguri mustar englezesc (optional),
450 ml bulion de vita, preferabil de casa, sare si piper, pentru budinca de
Yorkshire: 50 g faina, 1 ou, 100 ml lapte, 2 lingurite ulei de
floarea-soarelui; pentru legumele la cuptor: 1,25 kg cartofi fainosi, curatati
si taiati in bucatele de dimensiuni egale, 700 g pastarnaci tineri, taiati in
jumatate pe lungime, 700 g morcovi tineri, taiati in jumatate pe lungime, 3
linguri ulei de floarea-soarelui, 700 g florete de broccoli.


Preparare: Se incinge
cuptorul la 180 de grade C. Se pune carnea, cu partea cu grasime in sus, intr-o
tava de copt, pe grilajul cuptorului. Se asezoneaza cu sare si piper si se unge
cu 3 linguri de mustar, daca se foloseste. Se gateste carnea in cuptor (100 de
minute pentru 1,5 kg de muschi de vita mediu facut), umezind-o ocazional cu
sucul lasat in tava. Intre timp, se prepara aluatul pentru budinca de
Yorkshire. Se amesteca faina cu putina sare. Se face o adancitura in mijlocul
fainii si se adauga oul. Se adauga putin lapte si se amesteca, antrenand
treptat din ce in ce mai multa faina din castron. Se incorporeaza incet restul
de lapte si 4 linguri de apa, pana ce toata faina este incorporata iar aluatul
este omogen. Se pune deoparte. Se prepara apoi legumele. Se pun cartofii intr-o
oala cu apa clocotita si se fierb 5 minute. Se scurg si se readuc in oala, apoi
se acopera oala si se zguduie viguros pentru a lovi suprafetele cartofilor
(asta ii face sa fie mai crocanti). Se pun pastarnacii si morcovii in alta oala
mare, cu apa clocotita, si se fierb 3 minute, dupa care se scurg. Cu o ora
inainte de a se incheia timpul de gatit al carnii, se pun 2 linguri de ulei
intr-o tava de copt neaderenta, si cealalta lingura de ulei in alta tava de
copt neaderenta. Se incing rezistentele electrice din partea superioara a
cuptorului, apoi se adauga cartofii in tava cu 2 linguri de ulei, iar
pastarnacii si morcovii in cealalta. Se amesteca bucatile de legume pana ce
fiecare dintre ele este unsa uniform cu ulei, apoi ambele tavi se introduc in
cuptor (se pun cartofii deasupra carnii iar legumele dedesubt). Dupa 30 de
minute, se intorc cartofii si legumele ca sa se rumeneasca uniform. Cand carnea
este facuta, se scoate din cuptor si se creste temperatura la 220 de grade C.
Se pune carnea pe un platou incalzit, se acopera cu folie de aluminiu si se
pastreaza calda. Se imparte uleiul pentru budinca de Yorkshire in 12 mici forme
de copt teflonate, aranjate in partea superioara a cuptorului, ca sa se incinga
timp de 2-3 minute (se dau cartofii mai jos). Se amesteca aluatul, se toarna in
cele 12 forme si se coace 15 minute, pana cand budincile sunt crescute si de
culoare aurie. Intre timp, se fierb in aburi broccoli timp de 10 minute, sau
pana cand se fac fragede, si se prepara un sos: se scurge grasimea din tava de
copt in care a fost carnea, lasand sedimentele. Se pune tava pe foc si se
toarna bulion de carne in ea. Se da in clocot, amestecand si racaind
reziduurile de pe fundul tavii, apoi se fierbe incet pana cand se evapora cam
jumatate din lichid. Se asezoneaza si se amesteca in sos mustarul ramas, daca
se foloseste. Ca sa se serveasca, se pune carnea pe un platou cald si se
inconjoara cu cartofi si legume rumenite la cuptor si cu budincile de
Yorkshire. Se pun broccoli intr-un castron incalzit. Se adauga la sos tot sucul
carnii scurs pe primul platou, se amesteca bine si se spumeaza grasimea de la
suprafata. Se toarna sosul intr-o sosiera si se serveste imediat.


Timp de preparare si gatit: 2
1/4 - 2 3/4 ore

Se obtin 8 portii.

Fiecare portie contine 514 kcal; 53 g
proteine; 13 g grasimi (din care 5 g grasimi saturate); 51 g carbohidrati (din
care 11 g zahar); 8 g fibre.


Avantaje:


- Aceasta reteta este un
exemplu perfect de masa sanatoasa si bine echilibrata. Portii modeste de
proteine (din carne) insotite de multi carbohidrati cu amidon si de vegetale
proaspete. Are de asemenea un continut scazut de grasimi.


Cateva idei:


- Intr-un adevarat spirit
britanic, serviti carnea de vita alaturi cu un borcanel cu mustar, cu cat mai
iute cu atat mai bine. Ca alternativa puteti folosi un sos de hrean.

- In loc de muschi de vita se
poate folosi capac de pulpa. Este mai ieftin, dar nu atat de fraged si de
gustos.

- Puteti folosi mai multe
legume verzi. Fasolea verde si varza taiata fideluta sunt si ele delicioase in
combinatie cu friptura de vita.

Vote it up
199
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza