Frigarui de miel cu orez si smochine

Marinatul este cheia succesului: o jumatate de ora ajunge, desi marinatul peste noapte este mai bun.
 


Ingrediente:

3 linguri ulei de masline extra virgin, 1/2 lamaie, coaja rasa si sucul, 1
catel mare de usturoi zdrobit, 1 lingura cimbru proaspat tocat, 400 g file de
miel curatat de grasime si taiat cubulete de 5 cm, 8 salote, 1 vanata (circa
280 g), 2 dovlecei (circa 400 g), 1 lamaie, sare si piper; pentru orezul cu
smochine: 300 g orez basmati bine clatit, 100 g smochine uscate tocate, 25 g
fulgi de migdale, 1 lingura suc de lamaie, sau dupa gust




Preparare:

Intr-un vas adanc, se amesteca coaja si sucul de lamaie, usturoiul, cimbrul,
sarea si piperul, acestea doua dupa gust. Se adauga cubuletele de carne si se
amesteca bine in mixtura; se acopera apoi vasul cu folie de plastic si se lasa
la marinat, intr-un loc racoros, timp de 30 de minute, sau in frigider, pe
timpul noptii. Se taie fiecare salota in jumatate, pe lungime. Se taie apoi
fiecare vanata in jumatate, pe lungime, dupa care se taie fiecare jumatate,
transversal, in 8 felii.

Fiecare
dovlecel se taie in 8 rondele, iar fiecare lamaie in 8 feliute.

Se
incinge grillul cuptorului. Se scoate carnea din marinata folosind o spumiera. Se
pun legumele in marinata si se amesteca bine. Se infig bucatile de carne si
legumele in 8 frigari de metal, punand feliile de lamâie la capete. Nu
inghesuiti ingrediente­le pe frigari, caci nu se vor frige corect. Se pun
frigarile sub grill, la circa 7,5 cm de sursa de caldura, daca e posibil. Se
frig 7-8 minute pe fiecare parte. Intre timp, se pune orezul intr-o oala cu apa
rece si se da in clocot, apoi se acopera si se fierbe la foc cat mai mic timp
de 10 minute sau conform instructiunilor de pe ambalaj, pana ce se face fraged.
Se scurge bine si se adauga, amestecand, smochinele tocate, fulgii de migdale,
sare si piper, dupa gust. Se adauga sucul de lamaie. Se serveste orezul pe
farfurii calde, deasupra sa asezandu-se frigaruile. Se servesc cu salata verde
mixta si cu un castron de iaurt amestecat cu castravete ras si frunze de menta
si patrunjel.


Timp de
preparare:

30 de minute, plus cel putin alte 30 de minute pentru
marinat


Timp de
gatit:

15-20 de minute

Se obtin 4 portii.

Fiecare
portie contine 680 kcal; 29 g proteine; 27 g grasimi (din care 8 g grasimi
saturate); 78 g carbohidrati (din care 18 g zahar); 5 g fibre.

Avantaje:

- Vinetele sunt satioase, dar aduc putine calorii -
100 g contin doar 15 kcal. Sunt recunoscute ca absorbind uleiul atunci cand
sunt prajite, dar gatitul pe gratar mentine continutul de grasimi la nivel
minim.

- Smochinele uscate sunt o sursa buna de potasiu,
calciu si fier, ca si de fibre, atat solubile, cat si insolubile. Fibrele
insolubile previn constipatia si tulburarile intestinale.

- Orezul este un carbohidrat cu amidon, fara gluten,
folositor pentru cei ce sufera de colici.

Cateva idei:

- In loc de orez basmati serveste-le cu quinoa. Fierbeti 225
g de quinoa in de 4 ori volumul sau de apa, timp de 15-20 de minute.

- Aromeaza orezul sau quinoa cu stafide sultana cu
caise uscate in loc de smochine.

- Pentru a prepara frigarui in stil grecesc, marineaza
carnea de miel intr-un amestec de 200 g iaurt, coaja rasa si sucul de la 1/2
lamaie, 1 lingura de ulei de masline extra virgin, 1 catel de usturoi zdrobit
si 2 linguri menta proaspata, tocata. Se amesteca legumele in 2 linguri de ulei
de masline extra virgin si se infig in frigari. Se infige carnea de miel in
frigari separate. Se frig frigaruile de carne si legume, cate 8-10 minute pe
fiecare parte. Se servesc ca umplutura pentru paine pitta calda, impreuna cu
foi de salata taiate fasiuta, castraveti taiati cubulete, felii de rosii si
cateva masline negre, curatate de samburi si tocate.

Vote it up
299
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza