Ficat Stroganoff cu sos de smantana

Se folosesc ciuperci shiitake, champignon si portobello si se serveste cu orez sau taitei si salata verde.
 


Ingrediente:
300 g
ficat de miel, 1 lingura ulei de floarea-soarelui, 10 g unt, 2 cepe tocate, 75
g ciuperci shiitake feliate, 150 g ciupercute champignon taiate in sferturi sau
feliate, 200 g ciuperci portabello taiate in sferturi sau feliate, 3 catei de
usturoi tocati, 1 lingura faina, 360 ml vin alb sec, 200 ml supa de vita, 2
linguri oregano proaspat tocat, un praf de nucsoara proaspat rasa, 1 lingura
mustar de Dijon, 3 linguri smantana, sare si piper, oregano si/sau patrunjel
proaspat si tocat.



Preparare:
Se spala
ficatul si se sterge tamponandu-l cu prosoape de hartie. Se taie feliute
subtiri. Se incinge uleiul intr-o tigaie teflonata. Se pune ficatul in tigaie
si se rumeneste rapid, la foc iute, timp de 2 minute, intorcand feliile doar o
data. Ficatul nu trebuie facut in interior in acest stadiu. Se scoate ficatul
din tigaie si se pune deoparte. Se adauga untul in tigaie si se pune pe foc, la
flacara medie. Cand untul s-a topit, se adauga ceapa si se caleste, amestecand
frecvent, timp de 5 minute, pana ce s-a inmuiat. Se adauga toate ciupercile si
usturoiul si se amesteca bine, apoi se gatesc 5 minute. Se pastreaza focul
iute, astfel ca ciupercile sa se rumeneasca mai degraba decat sa fiarba in suc
propriu. Se presara ciupercile cu faina si se gatesc, amestecand, 1-2 minute,
apoi se adauga, turnand incet si amestecand permanent, vinul si supa. Se adauga
oregano si nucsoara si se fierbe la foc mic, amestecand, 3-4 minute sau pana ce
sosul se ingroasa si scade in cantitate. Se micsoreaza flacara si se adauga,
amestecand, mustarul si smantâna. Se readuce ficatul in tigaie si se gateste la
foc mic 3-4 minute. Se asezoneaza dupa gust. Se pune ficatul Stroganoff pe
farfurii individuale, incalzite in prealabil, se presara cu oregano si/sau
patrunjel si se serveste imediat.


Timp de preparare:
30 de
minute

Se obtin 4 portii.

Fiecare portie contine 229 kcal, 19 g proteine, 18 g grasimi
(din care 4 g grasimi saturate), 9 g carbohi­drati (din care 5 g zahar), 2 g
fibre.


Cateva idei:

- Se poate folosi ficat de
vitel in locul celui de miel. Este mai delicat ca textura decat cel de miel,
asa ca trebuie avut grija sa nu fie gatit prea mult.

- Se poate folosi si ficat de
pui. Are un gust puternic si se recomanda sa fie fiert inainte de a-l praji. Se
pun ficateii intregi intr-o oala cu apa rece, cat sa fie acoperiti, si se dau
in clocot la foc iute. Se fierb 5 minute la foc mic, apoi se lasa sa se
raceasca in lichid, cateva minute. Se scurg bine, se spala si se feliaza.

- Daca nu aveti ciuperci
shiitake, mariti cantitatile de champignon si portabello.

- Pentru un papricas de
ficat, se adauga la ceapa 2 ardei grasi curatati de seminte si
  tocati (unul rosu si unul verde), 2 linguri
de boia si o cutie mica de rosii tocate, cu suc cu tot, odata cu vinul si
bulionul. Inainte de a-l servi se adauga, amestecand, 2 linguri de patrunjel
proaspat tocat.


Avantaje:

- Ficatul este o sursa extrem
de bogata de fier, zinc, vitamina A si multe vitamine din grupul B, in special
B12. Fierul este continut intr-o forma care il face usor de absorbit de
organism.

- Ciupercile au un aport
insemnat de vitamine B1, B2, B6, niacina si folati. Sunt de asemnea o sursa
buna de cupru, important pentru sanatatea oaselor si de mare folos organismului
la absorbtia fierului din alimente.

Vote it up
199
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza