Fibrele confera senzatia de satietate

Cinci fructe zilnic sau principiul "jumatatii de farfurie".
 


200 de gr de mere au aceleasi
calorii cat 25 de gr de biscuiti

Secretul unei alimentatii sanatoase
consta in consumul a cinci portii zilnice de fructe si legume, sustin
nutritionistii francezi. Expertii nutritionisti explica si de ce recomanda
cinci portii. "Rezultatul se exprima prin indicele de Aport Zilnic Recomandat
(AZR). In cazul fructelor si al legumelor,
cantitatea recomandata pentru satisfacerea AZR in privinta vitaminelor,
fibrelor si mineralelor este de aproximativ 700 - 800 de grame in fiecare zi. O
portie de legume cantareste aproximativ 150 - 200 de grame si, astfel,
recomandarile referitoare la necesarul zilnic impun consumul a cel putin cinci
fructe sau legume", sustin specialistii.

Fructele si legumele apartin aceleiasi
familii de alimente si contin nutrimente esentiale, precum vitamine, minerale,
carotenoizi si fibre. Aceste micronutrimente sunt indispensabile bunei
functionari a organismului si, in plus, sunt aproape lipsite de aport caloric. Mai
mult, ele lupta impotriva imbatranirii, a diverselor forme de cancer sau a
declansarii bolilor cardiovasculare. Datorita continutului bogat in calciu si
potasiu, fructele si legumele contribuie si la prevenirea aparitiei
osteoporozei.


Consumati un fruct intre mese


Pentru a reusi sa consumam aceasta
cantitate de alimente zilnic, medicii ne invata un truc. Jumatate din meniul pe
care il servim sa fie format din fructe si legume. Astfel, micul dejun ar insemna
un fruct si o portie de cereale, iar pranzul - o friptura slaba cu legume crude
sau coapte, alaturi de un fruct. Cina ideala este compusa dintr-o supa sau
legume crude pentru primul fel de mancare, urmat de peste cu legume fierte sau
oua.


In cazul in care
senzatia de foame apare intre orele de masa, nutritionistii spun ca un fruct
este alimentul ideal - el stopeaza pofta de mancare, gratie fibrelor si apei pe
care le contine si aducand putine calorii in dieta. 100 de grame de legume au
15-20 de calorii, iar 100 de grame de fructe - 40-50 de calorii.


Totusi, comparatia dintre un mar si
biscuiti vorbeste de la sine - 200 de grame de mere contin la fel de multe
calorii cat 25 de grame de biscuiti.

(M. N.)


Sursa:
Gandul

Vote it up
136
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza