Dusmanul rinichilor

Ca sa nu ajungeti la boli renale sau la infarct, obisnuiti-va sa adaugati mai putina sare in alimente.
 

Desi mai toti nutritionistii isi avertizeaza pacientii ca nu este
bine sa manance sarat, acestora le este greu sa renunte la  dieta hipersodata, consumand mai multa sare
decat ar avea nevoie, respectiv peste 1-2 grame.

In SUA, diverse asociatii medicale le-au solicitat producatorilor
sa micsoreze continutul de sare din alimente cu cel putin 50%. In Romania, nu
au existat astfel de initiative, iar consumatorii nu si-au dezvoltat inca
suficient obiceiul de a analiza cu atentie etichetele produselor.

Oamenii asimileaza mult sodiu din alimentele procesate pe care le
iau de la fast-fooduri, din resturante sau chiar din mancarea gatita acasa.

Sarea nu face rau doar rinichilor, ci reprezinta un real dusman
pentru cei care au probleme cu tensiunea arteriala si pentru cardiaci. O dieta
cu prea multa sare poate duce la infarct si scade capacitate rinichiului de a
elimina compusii toxici.

Papilele gustative pot
fi reeducate

Un controlal tensiunii arteriale ar trebui sa se faca de la varsta
de 18 ani, iar dupa 40 de ani, valorile acesteia ar trebui verificate regulat,
la cateva luni. "Sarea in exces face sa creasca volumul sangvin si din aceasta
cauza se pune presiune pe vasele de sange si creste tensiunea. N-am reusit
intr-o viata de doctor sa-i conving pe romani sa nu mai manance sarat, iar
multi nu inteleg ca medicamentele fara dieta nu isi fac efectul", spune medicul
Loredana Pop, nefrolog la Spitalul CF nr. 2 din Bucuresti.

Consumul de sare trebuie redus zilnic, iar incet, incet, papilele
gustative pot fi reeducate. "Primul pas este sa renuntati la mezeluri, telemea,
muraturi, masline sarate, cascaval si la branza topita", recomanda medicul.
Daca sunteti fani ai branzeturilor, luati din cele dulci sau urda, iar in loc
de apa minerala, consumati apa plata.

Carnea se condimenteaza,
nu se sareaza

Este bine sa incepeti sa va corectati plecand de la modul in care
gatiti acasa si sa nu uitati ca si pentru serile petrecute la resturant exista
solutii.

"Carnea pe care o preparati acasa nu o sarati. Folositi
condimente, usturoi, cimbru, oregano", va mai sfatuieste medicul Loredana Pop.
In localuri, cereti mancare mai putin sarata, asa cum ar face-o orice perosana
nevoita sa tina dieta din cauza unei afectiuni.

Puneti multe intrebari despre modul cum a fost preparata hrana si
incercati sa subliniati faptul ca nu aveti voie sa mancati sarat.

De
asemenea, ideal este sa nu comandati sosuri, pentru ca, de obicei, acestea sunt
sarate. Mizati pe alimente preparate la gratar, fierte sau gatite la aburi, iar
cand va apucati de mancat, testati intai mancarea, apoi presarati sare.

Sursa:
Evenimentul Zilei

Vote it up
239
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza