Dieta fara paste si orez afecteaza memoria

Persoanele care nu consuma carbohidrati stau mai prost cu atentia si cu memoria.
 

Excluderea din dieta a carbohidratilor va
poate ajuta sa scadeti in greutate, dar cauzeaza probleme cu memoria,
avertizeaza un studiu american citat de publicatia "Daily Mail". Cercetarea a
aratat ca persoanele care au evitat alimentele cu amidon au obtinut rezultate
mai proaste la testele de memorie decat cele care au mancat paste, paine si
cartofi. Carbohidratii sunt o sursa importanta de energie pentru creier.


Regimul afecteaza si memoria vizuala

Oamenii de stiinta au monitorizat, timp de
trei saptamani, 19 femei cu varsta intre 22 si 55 de ani, din care o parte au
tinut o dieta echilibrata saraca in calorii, iar restul, o dieta fara
carbohidrati. Cercetatorii au observat ca, intr-o saptamana de regim, femeile
care au renuntat la carbohidrati au obtinut rezultate mai proaste la testele de
memorie. Analizele au verificat atentia, memoria pe termen scurt si lung,
precum si pe cea vizuala.

Specialistii sustin ca dieta cu putini
carbohidrati scade cantitatea de glucoza, folosita de celulele nervoase din
creier pentru energie. "Studiul demonstreaza ca alimentele pe care le consumam
pot avea un impact imediat asupra comportamentului cognitiv. Dietele sarace in
carbohidrati sau cele care exclud aceste alimente au cel mai mare impact asupra
memoriei", explica Holly Taylor, coordonatorul studiului facut la Tufts
University din Boston (SUA).

Cea mai cunoscuta dieta saraca in
carbohidrati este dieta Atkins, care exclude faina, zaharul si cartofii, dar
admite proteinele si grasimile.


Consumati mazare si fasole boabe

Cartofii, cerealele si orezul sunt
alimentele cu cel mai ridicat continut de amidon. "Dintre leguminoase sunt
recomandate datorita amidonului fasolea boabe si mazarea. Jumatate din numarul
de calorii recomandate zilnic pentru persoanele sanatoase trebuie sa provina
din glucide. De exemplu, un barbat trebuie sa consume 2.500 de kilocalorii pe
zi, din care 300 de kilocalorii le poate lua din paine", explica Gheorghe
Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare din Bucuresti. Din
regim nu trebuie sa lipseasca nici zaharurile cu absorbtie rapida, precum
mierea, fructoza sau glucoza.


"Jumatate
din numarul de calorii recomandate zilnic pentru
persoanele sanatoase trebuie
sa provina din glucide", Gheorghe
Mencinicopschi, specialist in nutritie.


Sursa:
Evenimentul Zilei

Vote it up
145
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza