Dieta care opreste timpul in loc

Nu stim ce creme sau lotiuni sa mai cumparam pentru prevenirea si stoparea ridurilor. Solutiile ar putea fi insa mult mai simple, mai ieftine si mai la indemana: alimentele pe care le consumam zilnic.
 


Nu este o noutate: cu totii imbatranim. Insa modul in care
inaintam in varsta si felul in care aratam depind in mare masura de alimentatia
pe care o adoptam. Spre deosebire de produsele cosmetice antiaging, care au un
efect tintit asupra pielii, alimentele din dieta zilnica pot incetini
imbatranirea intregului organism. 



Dubleaza portiile de legume si de fructe


Secretul longevitatii sta in abilitatea cu care stim sa alegem si
sa combinam alimentele. Specialistii japonezi recomanda dublarea celor cinci
portii zilnice clasice de legume si de fructe. Si asta din cauza stilului de
viata modern, care supune organismul unui stres in exces. 


Antioxidantii din legume si din fructe vor preveni distrugerea
prematura a tesuturilor. O alta recomandare a celor mai longevivi locuitori ai
lumii este suplimentarea portiilor de cereale integrale. Daca vei consuma
zilnic intre 7 si 13 portii de cereale integrale (inclusiv paine din faina
integrala), vei avea un risc mai mic de boli  digestive ori de inima. 



Alege alimentele bogate in flavonoiz


Nu mananci suficiente lactate si produse din soia? Indicat ar fi
sa consumi zilnic intre doua si patru portii de alimente bogate in calciu.
Acest mineral este esential pentru functionarea corecta a majoritatii celulelor
din organism, inclusiv a muschilor, a inimii si a creierului.


Mai poti consuma zilnic cate doua-patru portii de alimente bogate
in flavonoizi, compusi vegetali care se gasesc in cantitati mari in soia,
mazare dulce, mere, ceapa sau in telina, si care protejeaza inima.



Peste, in fiecare zi


Probabil ca ai tot auzit in ultimul timp de importanta consumului
de peste. Si asta datorita acizilor omega 3 din compozitia lor. Nutritionistii
japonezi te sfatuiesc sa consumi zilnic una-trei portii de astfel de acizi. Ei
imbunatatesc aspectul pielii si previn imbatranirea creierului.



Vitaminele aflate in slujba pielii


Astfel gandit meniul zilnic, te vei asigura ca asimilezi cele mai
importante vitamine cu rol in protejarea si in regenerarea pielii:


vitamina C, cunoscuta pentru rolul sau de refacere a colagenului,
care da fermitate pielii. De asemenea, protejeaza ligamentele, care imbatranesc
primele. O luam din: broccoli,stafide, conopida, citrice si fasole. 


*vitamina E, una dintre vitaminele cu efectul cel mai vizibil de
imbunatatire a aspectului pielii. Se gaseste in migdale, alune, cartofi dulci
si in cerealele integrale. 


*vitamina A, are efecte dovedite de protejare a pielii si
mucoaselor. Surse importante sunt: laptele, iaurtul, cascavalul si ouale. 



Recomandare editoriala


Cartea profesorului de geriatrie Bradley Wilcox, "Secretul
longevitatii", aparuta la editura Paralela 45, te invata cum sa folosesti
obiceiurile alimentare ale celor mai longevivi oameni din lume, locuitorii
insulei Okinawa, pentru a-ti pastra tineretea pentru un timp indelungat.
Profesorul iti arata si cateva trucuri care tin de stilul de viata si care te
vor ajuta sa te simti mai tanar.



Hidrateaza-te!


Bea 1,5-2 litri de apa pe zi. Nu uita: 60% din corpul nostru e
format  din acest lichid!




Specialistul nostru

Livia Nena, biolog
nutritionist



Alimentele care contin vitaminele A, C si E nu ar trebui sa
lipseasca din dieta noastra. Aceste trei vitamine au un rol puternic
antioxidant, ducand la incetinirea proceselor oxidative, de imbatranire.
Indirect, efectele acestor vitamine se vor oglindi si in aspectul pielii. 


Mai ales in anotimpul cald trebuie sa punem accent pe consumul
legumelor, fructelor si verdeturilor, care au o cantitate mare de vitamine,
minerale si de enzime. Putem recurge si la suplimentele alimentare care au un
complex de vitamine si de minerale adecvat.
Prof.
dr. Gheorghe Mencinicopschi,Directorul Institutului de Cercetari Alimentare



Motive ca sa mananci lipie


Specialistul in nutritie iti spune de ce este mai buna lipia
dospita si in ce cantitate o poti consuma. Cel putin pe perioada verii, lipia
(mai ales cea din faina integrala) reprezinta o varianta mai usoara la paine.


Cu drojdie sau fara?


Lipia de tip arabesc este nedospita si, deci, nu contine drojdie.
Exista insa si lipie care are aceeasi compozitie ca painea (contine inclusiv
drojdie), insa doar forma difera. Nefiind fermentata, lipia arabeasca contine
substante care intervin in asimilarea mineralelor in organism. De aceea, ar fi
indicata mai degraba lipia cu drojdie de bere.




Contine pana la 500 de calorii


Atentie la ingredientele de pe eticheta! La fel ca si in cazul
painii, exista sortimente de lipii care au adaugati numerosi aditivi alimentari
(inclusiv zahar, sirop, grasimi hidrogenate).


Nu
consuma mai mult de 100 de grame de lipie pe zi, deoarece si lipia contine un
numar mare de calorii. Daca sortimentele din faina putin prelucrata au in jur
de 200-230 de calorii pe suta de grame, cele din faina alba contin pana la 500
de calorii (aproape la fel ca painea).


Sursa:
Adevarul

Vote it up
229
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza