Dieta care imbunatateste memoria

Medicamentele care cresc performantele intelectuale nu fac minuni de la o zi la alta, spun medicii
 

<p>Sesiunea de examene bate la usa si multi elevi si studenti apeleaza la tot felul de suplimente medicamentoase pentru a-si imbunatati memoria si capacitatea de invatare. "Acest tip de pastile sunt la mare cautare, mai ales in perioada examenelor, dar persoanele care apeleaza la acestea trebuie sa stie ca medicamentele pentru memorie nu fac minuni dupa o zi pe alta. Astfel, «cura» trebuie inceputa cu doua luni inainte de sesiunea de lucrari, daca dorim rezultate optime", spune dr. Marina Luculescu, medic de familie.

Desi aceste medicamente nu afecteaza organismul, specialistul recomanda persoanelor care doresc sa apeleze la medicamente pentru a-si imbunatati performantele intelectuale un control medical inainte. "In perioadele apropiate examenelor, se recomanda doua sau trei pastile pe zi, pentru a mari randamentul intelectual", completeaza dr. Luculescu.

Medicul spune ca fructele si legumele au si ele un continut bogat de substante care ajuta la imbunatatirea capacitatii de concentrare. Astfel, afinele se afla in topul alimentelor pentru memorie. In plus, studiile de specialitate au aratat ca un consum zilnic ajuta la pastrarea capacitatilor intelectuale la un nivel ridicat. Potrivit specialistilor, fructele au anumiti compusi care ajuta neuronii sa comunice mai bine intre ei, lucru care se mentine si odata cu inaintarea in vârsta.

Capsunile au calitatea de a proteja creierul si memoria. Mai mult, un studiu recent demonstra ca persoanele care consuma afine, capsune si spanac au o capacitate de a memora mult mai buna. Spanacul este bogat in compusi antiinflamatori si antioxidanti care incetinesc imbatrânirea celulelor creierului, fiind unul din putinele alimente cu acid alpha-lipoic, recunoscut ca protector neuronal.

Tot cu rol de protectie a memoriei, dar si cu putere antiinflamatorie, este curry, recomandat inclusiv pentru bolnavii de Alzheimer. Un compus numit curcumina previne declinul mental, dupa cum au aratat testele de laborator.

Potrivit specialistilor, alimentele bogate in antioxidanti pot imbunatati activitatea de la nivelul creierului, ajutând oxigenul sa circule prin tot organismul. In plus, alimentele bogate in vitamina C previn declansarea unor afectiuni care vizeaza memoria, iar produsele bogate in vitaminele B12 si B6 sunt importante intrucât acestea protejeaza sistemul nervos.

Pestele este bogat in acizii grasi Omega 3, iar specialistii spun ca acestia fac mai usoara transmiterea de informatii inspre si dinspre neuroni. Nivelul scazut de acizi grasi din organism a fost asociat cu probleme de memorie, depresie si chiar cu deficitul de atentie.

Cele mai bune surse de Omega 3 sunt somonul, sardinele, codul sau chiar suplimentele zilnice de ulei de peste. "In perioadele dinaintea examenelor se recomanda cel putin o data pe saptamâna pestele. La fel de bun pentru performantele intelectuale este si uleiul de peste", spune dr. Marina Luculescu.

Medicul completeaza ca, in aceste perioade, somnul trebuie respectat. Astfel, persoanele care stau pâna târziu in noapte ca sa invete nu vor obtine rezultate mai bune.</p>

Vote it up
354
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza