Dhal de linte condimentat

Combinatia favorita pentru curry este din cartofi cu conopida, care sunt delicioase gatite cu linte intr-un sos putin condimentat.
 


Ingrediente:

2 linguri ulei de floarea-soarelui, 1 ceapa mare tocata mare, 1-2 catei de
usturoi zdrobiti, 2 linguri radacina proaspata de ghimbir rasa marunt, 2
linguri pasta slaba de curry, 170 g linte rosie, 1 lingurita chimion macinat, 1
lingurita turmeric, 1 lingurita sare, 400 g cartofi noi mici taiati in doua, 1
conopida mica desfacuta in buchetele, 1 ardei gras rosu fara seminte, tocat
mare, 4 rosii curatate de pielita si taiate in patru, 250 g frunze fragede de
spanac , o mana generoasa de frunze proaspete de coriandru, tocate mare; pentru
chutney-ul de morcovi si coriandru: 3 morcovi rasi mare, 1 ardei iute verde
fara seminte, tocat marunt, sucul de la 1 chitra, 2 linguri coriandru proaspat
tocat; pentru raita de banane si migdale: 2 banane tari, 280 g iaurt simplu
degresat, 55 g fulgi de migdale copti.


Preparare:

Se incinge uleiul intr-o cratita mare. Se adauga ceapa, usturoiul si ghimbirul
si se prajesc 5 minute. Se adauga pasta de curry si se mai amesteca 2 minute la
foc mic. Se adauga lintea, chimionul, turmericul, sarea si 1 litru de apa. Se
pun la fiert. Cand clocotesc se acopera cratita si se fierb incet 10 minute. Se
adauga cartofii, se fierb 10 minute, apoi se adauga conopida si se mai fierb
alte 10 minute. Se adauga ardeii si rosiile si se fierb incet 3 minute. Intre
timp se fac garniturile. Pentru chutney se amesteca morcovii, ardeiul iute,
sucul de chitra si coriandrul. Se scot pe o farfurie de servit. Pentru raita,
se taie bananele felii intr-un castron. Se adauga iaurtul, se amesteca si se
presara cu migdale. Se amesteca spanacul in curry si se fierbe inca 2 minute
sau pana se moaie. Se adauga coriandrul si se serveste, cu chutney si raita.


Timp de
preparare:

25 minute


Timp de gatit:

circa 55 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 550 kcal; 26 g proteine; 17 g grasimi (din care 3 g grasimi
saturate); 77 g carbohidrati (din care 35 g zahar); 11 g fibre.

Cateva idei:

- Se pot folosi si alte legume in functie de ce aveti
disponibil sau ce preferati. De exemplu, incercati bucati de dovlecel si vinete
cu, sau in loc de, conopida, sau bame mici intregi, sau fasole verde taiata,
impreuna cu rosiile.

- Se pot adauga si alte boabe de legume. Sunt foarte
bune fasolea ochi negri si nautul. Daca se folosesc boabe uscate, se moaie
peste noapte, apoi se scurg si se fierb in apa clocotita 45-50 de minute sau
pana cand sunt aproape fragede, inainte de a le pune in curry. Boabele din
conserva, bine scurse, trebuie sa fie adaugate spre sfarsitul fierberii.

Avantaje:

- Acest curry este plin de legume. Impreuna cu lintea
furnizeaza fibre dietetice, vitamine si minerale valoroase.

- Legumele joaca un rol de protectie in combaterea
bolilor degenerative si aceasta reteta arata ca este usor si interesant sa se
consume 5 portii de fructe si legume zilnic.

- Garniturile si salatele crude maresc continutul de
vitamine al unei mancari si furnizeaza diferite texturi si arome complementare.

Vote it up
134
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza