De ce oare reclamele TV se aud mai tare?

 

Nu, nu ți se pare. Spoturile TV chiar sună mai tare decât programele pe care le întrerup. Iată de ce:

  • • Legea e permisivă.
    Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a primit numeroase sesizări de la telespectatorii nemulțumiți de nivelul sonor al reclamelor, apreciat ca prea strident. Ileana Dănălache, Șef Serviciu Comunicare la CNA, explică: „CNA a invitat la discuții reprezentanții posturilor, care au explicat că televiziunile nu au posibilitatea tehnică de a ajusta sonorul reclamelor livrate de agențiile de publicitate. Legea Audiovizualului și Codul de reglementare a conținutului audiovizual nu conțin preve- deri speciale legate de reglarea intensității sunetului din reclame“.
  • • Publicitarilor le place gălăgia.
    Reclamele setează sunetul la volum maxim ca să atragă atenția. Totuși, „sonorul reclamelor se încadrează în volumul maxim admis de departamentele tehnice ale televiziunilor,“ spune Teddy Dumitrescu, CEO Publicis.
  • • Contrastul contează.
    Dacă te uiți la un moment tandru dintr-un film serial chiar înainte de o reclamă stridentă la Formula 1, spotul va fi şocant, iar dacă volumul e setat tare va părea şi mai zgomotos. Pentru a rezolva problema, americanii cumpără un regulator de sunet pen- tru televizor. Din păcate, acesta nu este întotdeauna compatibil cu modelele HDTV. În Japonia însă, unele televizoare au deja încorpo- rată o astfel de tehnologie, care echilibrează automat nivelul sunetului. Astfel de televizoare japoneze se găsesc și în magazinele din România. De exemplu, plasmele de la Panasonic includ o funcție care se numește Corecție Volum, dar trebuie setată pe fiecare canal TV în parte. De asemenea, pe site-ul sony.ro puteți afla ce modele de televizor se vând în România cu o astfel de funcție încorporată: se numește Sunet Stabil (Steady Sound). Modelul Bravia de la Sony include această opțiune din fabricație.
Vote it up
58
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza