Curry de miel cu linte in stil indian

Condimentele proaspat macinate fac ca acest curry dhansak sa fie fabulos de aromat, lintea verde oferindu-i textura si substanta. Se serveste cu chapatti, iaurt si orez cu sofran, presarat cu alune caju prajite si tocate.
 


Ingrediente:

6 boabe de piper negru, 1 lingura seminte de chimen, 8 pastai de cardamom (doar
semintele), 2 linguri ulei de floarea-soarelui, 1 ceapa mare taiata rondele, 2
catei de usturoi zdrobiti, 5 cm bucata radacina de ghimbir tocata, 1 ardei iute
rosu curatat de seminte si tocat, 1 rulou de scortisoara, 1 lingurita de
curcuma, 450 g pulpa de miel dezosata, curatata de grasime si taiata cubulete,
600 ml supa fierbinte de miel (preferabil de casa ), 250 g linte verde, 4 rosii
prunisoare taiate in sferturi, sucul de la 1/2 lamaie, 2 linguri frunze de
coriandru tocate, sare si piper.


Preparare:

Se zdrobesc boabele de piper impreuna cu semintele de chimen si cardamom
intr-un mojar, sau folosind o rasnita electrica. Se pun deoparte. Se incinge
uleiul intr-o caserola mare, rezistenta la flacara, apoi se adauga ceapa si se
caleste, la foc moderat, timp de 5 minute, sau pana se inmoaie. Se adauga
usturoiul, ghimbirul si ardeiul iute si se calesc 3 minute, apoi se adauga
con­di­men­tele zdrobite in mojar, ruloul de scortisoara si curcuma. Se prajesc
toate timp de 30 de secunde, amestecand constant. Se adauga carnea de miel si
se amesteca bine. Se prajeste incet circa 4 minute, sau pana cand carnea este
rumenita uniform. Se toarna bulionul treptat, amestecand bine, si se da in
clocot. Se micsoreaza flacara, se acopera si se gateste incet timp de 1 ora,
sau pana ce carnea de miel este frageda si aproape facuta. Intre timp, se spala
si se scurge lintea, se pune apoi intr-o oala si se acopera cu apa rece. Se da
in clocot si se fierbe, fara capac, 15 minute. Se scurge. Se adauga lintea si
rosiile la curry si se gatesc 15-20 de minute, sau pana ce carnea si lintea
sunt foarte fragede. Se adauga sucul de lamaie si frunzele de coriandru si se
asezoneaza cu sare si piper, dupa gust. Se serveste curry-ul fierbinte.


Timp de
preparare:

30 de minute


Timp de
gatit:

circa 1 1/2 ore

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 500 kcal; 43 g proteine; 23 g grasimi (din care 8 g grasimi
saturate); 34 g carbohidrati (din care 5 g zahar); 7 g fibre.

Avantaje:

- Lintea este o excelenta sursa de fibre si una buna
de fier, ca si de vitamine B1 si B6. In plus, o portie medie contine aproape
100% din necesarul zilnic de seleniu al unui adult (acesta poate insa varia in
functie de solul in care a crescut planta).

Cateva idei:

- Daca este mai convenabil, poti gati acest curry in
cuptor. La pasul 3, dupa ce dai in clocot, acopera caserola si pune-o in
cuptorul incalzit in prealabil la 180 de grade Celsius. Tine la cuptor timp de
1 1/4 ore. Adauga lintea si rosiile si se gateste inca 20 de minute, sau pana
cand carnea si lintea sunt foarte fragede.

- Magazinele alimentare etnice si naturiste vand o
mare varietate de tipuri de linte. Oricare dintre ele poate fi folosit, dar
controleaza mai intai care dintre ele trebuie inmuiate inainte de a fi
folosite, pentru ca trebuie tinut cont de acest timp. Lintea rosie (masoor
dhal) si mazarea sunt cea mai buna alegere, caci nu au nevoie de timp de
inmuiere.

- Daca nu ai la indemana rosii proaspete, folositi o
cutie de rosii tocate, circa 250 g, cu suc cu tot.

Vote it up
260
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza