Cum se poate intarzia imbatranirea coloanei

Riscul de a avea dureri de spate este mult mai mic pentru persoanele active, care fac sporturi precum inotul sau fitnessul.
 


Kilogramele in

plus

care
se acumuleaza mai ales pe burta, dezechilibraza coloana vertebrala si pot cauza
dureri mari de spate, avertizeaza ortopezii. De altfel, statisticile arata ca
durerile de spate in zona lombara si cervicala reprezinta o problema foarte
frecventa de sanatate, de care sufera patru din cinci persoane.

Dupa raceala, durerea de spate este a doua
cauza de absenteism la serviciu, la cei care au intre 19 si 45 de ani. Medicii
avertizeaza ca sedentarii au un risc mult mai mare de a avea astfel de
neplaceri si explica ce trebuie facut pentru a ajuta coloana sa imbatraneasca
mai incet.


Burta strica spatele


Odata cu inaintarea in varsta, durerea de
spate devine o constanta pentru majoritatea persoanelor. Coloana este alcatuita
din vertebre, intre care se afla discuri, ce "absorb" socul aparut a tunci cand
facem miscare. Dupa 40 de ani, discurile se tocesc, iar invelisul care acopera
vertebrele se deterioreaza. "Coloana oamenilor sedentari imbatra neste mult mai
repede decat cea a persoanelor active", spune


medicul

Dia Ahmad, ortoped la Policlinica Titan, din Bucuresti.

Muschii abdominali ajuta si ei la
stabilitatea coloanei, asa ca odata ce aţi facut burta echilibrul este afectat. "Cu cat se mareste abdomenul, cu atat se curbeaza mai mult coloana vertebrala,
iar discurile intervertebrale aluneca si apasa pe nervi", adauga medicul
ortoped. Cel mai bun sport pentru intarirea muschilor situaţi de-o parte si de
alta a coloanei este inotul. Medicii spun ca si fitnessul poate ajuta la
intarirea unor grupe musculare speficice.


Intariţi muschii fesieri

Pentru o buna stabilitate a coloanei,
doctorii va sfatuiesc sa intariţi si muschii fesieri. "Coloana nu este
susţinuta doar din faţa, ci si din spate", aminteste medicul Dia Ahmad. Durerile
de spate pot fi intermitente sau constante si pot avea cauze multiple: o
miscare facuta gresit, o cazatura, un exerciţiu executat prost. "Cand ridicaţi
un obiect de pe podea, de exemplu, este bine sa indoiţi genunchii si abia apoi
sa va intindeţi dupa el", explica medicul Dia Ahmad. Cand mutaţi mobila, este
important sa ţineţi greutatea cat mai aproape de corp. "Cu cat veţi fi cu
centrul de greutate mai departe, cu atat muschii vor fi mai solicitaţi",
exemplifica Dia Ahmad.

Daca nu aveţi condiţie fizica, riscurile
ca aceste dureri sa apara sunt crescute. Postura incorecta, kilogramele in
plus, extenuarea, dormitul in poziţii incorecte, reumatismul sunt alte posibile
cauze ale durerilor de spate. "O durere de spate care nu trece dupa o zi de
repaus si dupa ce a fost tratata cu unguente antiinflamatoare si antialgice
trebuie sa va dea de gandit", mai spune Dia Ahmad.

In cazul femeilor, poate interveni si
osteoporoza. Din cauza schimbarilor hormonale, oasele se macina, iar nervii
spinali se compreseaza si dau dureri.

"Cand
ridicaţi un obiect de pe podea, de exemplu, este bine sa indoiţi genunchii si
abia apoi sa va intindeţi dupa el.", Dia Ahmad, ortoped la Policlinica Titan,
Bucuresti


Sursa: Evenimentul Zilei

Vote it up
145
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza