Cum sa ne mentinem silueta in functie de activitatea de la serviciu

Persoanele care isi aleg un serviciu "sedentar" trebuie sa isi injumatateasca portia de mancare.
 

Orice activitate desfasurata in paralel cu
mancatul duce la ingrasare

Specialistii in nutritie spun ca
activitatile de la locul de munca sunt cele care ne fac sa ne ingrasam. Astfel,
persoanele care petrec cel putin opt ore in fata calculatorului, iar singurul
moment in care este depus efortul fizic este vizita la toaleta trebuie sa evite
pe cat posibil alimentele grase, dulci si bogate in kilocalorii. "O persoana
care are o profesie sedentara nu va putea niciodata sa depuna acelasi efort
fizic asemeni celui care lucreaza la camp sau practica un sport de
performanta", spune dr. Tiberiu Viorel Mogos, de la Institutul National de
Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. Paulescu".

Nutritionistul adauga ca persoanele
care isi aleg un serviciu "sedentar" trebuie sa isi limiteze alimentatia la
jumatate. "Tinand cont ca mancam mai putin, nu trebuie sa uitam ca trebuie sa
existe un echilibru caloric", adauga dr. Mogos. Potrivit acestuia, orice
dezechilibru alimentar duce la ingrasare. Mai mult, persoanele active trebuie
sa aiba o dieta bogata in glucide, pentru ca acestea ofera organismului energia
necesara. Dieta bazata mai mult pe grasimi nu este recomandata ambelor
categorii de persoane. Pentru ca se ard greu, grasimile consumate in exces duc
la cresterea nivelului de colesterol din sange.

Gustarile dintre mese sunt si
acestea in functie de tipul de activitate pe care o avem la locul de munca. "Sportivii
sau persoanele care depun mai mult efort fizic isi pot permite orice tip de
gustari", spune dr. Mogos.


In acelasi timp, persoanele care au o activitate sedentara trebuie sa
evite gustarile cu multe calorii, cu putine fibre, elemente minerale si
vitamine. Astfel, chipsurile, prajiturelele, batoanele de ciocolata,
bomboanele, gogosile sau produsele de patiserie trebuie evitate.

"Sunt recomandate alunele, nucile
sau fructele oleaginoase, precum smochinele sau prunele uscate. Marul,
portocala si banana sunt indicate ca gustare, pentru ca stimuleaza sistemul
nervos, datorita faptului ca sunt bogate in magneziu si vitamina B6", recomanda
dr. Corina Zugravu, de la Fundatia pentru Alimentatie Sanatoasa.


La masa trebuie doar sa
mananci

Medicii nutritionisti atrag atentia
ca orice alta activitate desfasurata in paralel cu mancatul duce la ingrasare. "Creierul
nu primeste informatia ca mancam. Daca citim ceva care ne place in timp ce
mancam, ei bine cantitatea de alimente consumate va creste", avertizeaza
nutritionistul Tiberiu Viorel Mogos. In plus, dr. Corina Zugravu atrage atentia
ca atunci cand mancam trebuie sa ne relaxam. "Orice ar aparea pe timpul mesei
trebuie amanat pana ce terminam de mancat, pentru ca riscul de a ne ingrasa
este, de asemenea, mare". Mai mult, nutritionistul Zugravu precizeaza ca
digestia poate fi afectata de diferite probleme aparute in timpul mesei. "Trebuie
sa incercam sa alocam cel putin un sfert de ora mesei, pentru ca un pranz linistit,
alcatuit din alimente bogate in minerale si vitamine, ne va creste
performantele ulterioare", conchide dr. Corina Zugravu.


Tipuri de exercitii care se pot face
in fata calculatorului

Expertii in fitness recomanda cateva
trucuri pentru a ne lucra silueta chiar si la birou. Astfel, in timpul unei
conversatii telefonice este indicat sa-ti masezi partea inferioara a coapselor,
astfel riscul de aparitie a celulitei este eliminat.

La serviciu se pot face pana si
flotarile, cu mainile rezemate de perete sau de birou, efectul va fi asemanator
ca si in cazul flotarilor "adecvate". Un alt tip de exercitiu benefic pentru
coapse este acela cand, in timp ce stai pe scaun, incerci sa atingi partea
inferioara a scaunului folosind calcaiele. Este recomandat sa mentii aceasta
pozitie cat rezisti, iar apoi se va reveni la pozitia initiala.


Sursa: Gandul

Vote it up
165
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza