Cotlete de miel aromate si condimentate

Este o reteta tipica Orientului Mijlociu, ale carei ingrediente ofera o gama larga de substante nutritive, inclusiv vitamine si minerale. In plus, reteta este rapida si usor de preparat.
 


Ingrediente: 8 cotlete de miel
(400 g in total) curatate bine de grasime, 1 lingurita seminte de chimen, 1
lingurita seminte de coriandru, sucul de la 1/2 lamaie, 2 catei de usturoi
zdrobiti, 2 linguri ulei de masline extra virgin, sare si piper, fire de menta
proaspata; pentru sosul de iaurt cu menta: 1/4 castravete, 150 g iaurt
degresat, 1 catel de usturoi zdrobit, 1 lingura sos de menta imbuteliat, 1
lingura menta proaspata tocata; pentru cuscusul cu migdale si caise: 280 g
cuscus, 100 g caise uscate tocate, 500 ml bulion de legume clocotit, 50 g
migdale prajite intregi, 2 linguri menta proaspata tocata, 2 linguri frunze
proaspete de coriandru tocate, sucul de la 1/2 lamaie, 2 linguri ulei de
masline extra virgin.


Preparare: Se incinge grillul
cuptorului la maximum. Se pun cotletele de miel intr-un vas. Se sfarma semintele
de chimen si coriandru intr-un mojar, apoi se amesteca cu suc de lamaie,
usturoi si ulei si se asezoneaza cu sare si piper, dupa gust. Se toarna mixtura
peste cotletele de miel, care se intorc ca sa se acopere bine pe toate partile
si se lasa la marinat cat timp se prepara sosul. Se taie bucata de castravete
in jumatate, pe lungime, si se scot semintele cu o lingurita. Se da
castravetele prin razatoarea mare si se scurge excesul de apa. Se ames­teca cu
iaurt, usturoi, sos de menta si menta proaspata. Se lasa deoparte. Se pun
cotletele de miel la cuptor, sub grill, si se frig 10-12 minute, intorcandu-le
o data, daca le vreti mai in sange. Ca sa fie bine facute, se lasa 12-14
minute. Intre timp, se pun cuscusul si caisele intr-un castron mare si se toarna
peste ele bulionul clocotit. Se amesteca bine, se acopera cu o farfurie mare si
se pune deo­parte ca sa se inmoaie, timp de 5 minute. Se adauga la cuscus
migdalele, menta si coriandrul tocate, sucul de lamaie si uleiul si se
amesteca. Se pune cuscusul pe farfurii, deasupra lui se asaza cate 2 cotlete de
miel, iar alaturi de acestea se toarna o lingura de sos. Se orneaza cuscusul cu
fire de menta si se serveste imediat.


Timp de preparare: 15 minute


Timp de gatit: 12-14 minute

Se obtin 4 portii.

Fiecare portie contine 615 kcal; 39 g proteine; 30 g grasimi
(din care 8 g grasimi saturate); 51 g carbohidrati (din care 15 g zahar); 3 g
fibre.


Idee: Se curata bine de
grasime 400 g de file din zona gatului, se taie fasiute carnea perpendicular pe
fibra si se amesteca cu marinata. Se incinge un gratar de fonta sau o tigaie de
teflon la foc mediu, se unge cu putin ulei de masline, apoi se prajesc feliile
de carne in transe, timp de 2-3 minute, sau pana se fac fragede, intorcandu-le
deseori.
  Se taie fideluta 170 g de
salata si se amesteca cu 1 ceapa rosie feliata subtire, 1 morcov ras mare si
sucul de la 1/2 lamaie. Se pun pe paine pitta calda, si carnea de miel
deasupra. Se toarna peste ele sos de iaurt si cateva picaturi de sos picant,
daca va place, si se serveste imediat.


Avantaje:


- Migdalele sunt o buna sursa
de fibre, vitamina E si alte cateva minerale. Au insa un continut mare de
grasimi, majoritatea nesaturate.

- Locuitorii din Hunza, o
regiune din nordul provinciei indiene Kashmir, sunt celebri pentru longevitatea
lor - unii pun acest lucru pe seama consumului de caise uscate. Adevarat sau
nu, caisele uscate sunt o sursa buna de fibre, fier si vitamina A.


- Cuscusul are continut mic
de grasimi si mare de carbohidrati cu amidon.

Se descompune rapid in
organism eliberand treptat energie in sistemul sangvin.

- Exista peste 30 de
varietati de menta, toate continand uleiuri cu proprietati antiseptice. Se
crede chiar ca menta previne indigestia - ceaiul de menta piperata se bea in
intreg Orientul Mijlociu ca digestiv.

Vote it up
165
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza