Consumă prune pentru a avea oase puternice

 

C
ând te gândești la alimentele de care ai avea nevoie pentru oase puternice, probabil că prunele nu sunt pe lista ta. Cu toate acestea, studii recente arată că Prunus Domestica, mica prună în formă de ou, transformată mai apoi în prună uscată, este cel mai bun fruct pentru nişte oase puternice, spune Bahram Arjmandi, doctor la Universitatea de Stat din Florida. În cercetările realizate pe animale s-a dovedit că prunele uscate nu numai că previn pierderile osoase, ci chiar regenerează țesutul osos. Studii preliminare realizate pe femeile trecute de menopauză arată că prunele au proprietăți la fel de puternice şi asupra oamenilor. Ce are pruna atât de special? Este bogată în antioxidanți care cresc imunitatea şi este o sursă de bor, potasiu şi vitamina K – toate acestea fiind importante pentru sănătatea oaselor. Femeile care au participat la studiu au mâncat opt sau zece prune pe zi, dar şi o cantitate mai mică este la fel de eficientă. Când nu e sezonul lor, poți apela la prune congelate, uscate sau conservate. Mănâncă-le simple, cu cereale, sau fierbe-le alături de ceapă, morcovi, apoi serveşte-le ca garnitură la pui sau alt fel de carne.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza