Ciorba picanta de curcan

Aceasta ciorba usoara este inviorata de coaja de lamaie si patrunjel. Bucatile de paine integrala cu miere formeaza o garnitura consistenta.
 


Ingrediente:

1 lamaie, 15 g patrunjel, 1 litru supa de pui (preferabil facuta in casa), 2
morcovi taiati in cuburi de 1 cm, 2 tije de telina taiate in cuburi de 1 cm,
250 g piept de curcan fara piele, taiat in fasii de 1 x 4 cm, 100 g buchetele
mici de broccoli, sare si piper.


Preparare:

Cu un cutit de curatat legume, se scoate coaja de la jumatate de lamaie, intr-o
fasie lunga, si se pune intr-o cratita mare. Se taie cozile mai groase ale
patrunjelului si se leaga cu un fir subtire (vor contribui la aroma ciorbei). Buchetul
de cozi de patrunjel se pune in cratita. Restul de lamaie si patrunjel se lasa
deoparte. Se toarna bulionul in cratita si se pune la fiert. Cand clocoteste se
adauga morcovii si telina, se face focul mic, se acopera cratita si se fierb la
foc mic 5 minute. Se adauga fasiile de curcan si, daca este necesar, se mai
reduce focul asa incat de-abia sa fiarba. Se acopera si se fierb 5 minute. Se
aduce din nou ciorba la fierbere. Se adauga broccoli
  si se fierb, fara capac, 3 minute sau pana
cand broccoli sunt fragezi. Intre timp se scoate restul de coaja de pe lamaie
in fasii subtiri. Alternativ, coaja de lamaie se poate rade. Se taie lamaia in
doua si se stoarce sucul. Se toaca patrunjelul pus deoparte. Se scoate din
ciorba coaja lunga de lamaie si buchetul de cozi de patrunjel. Se adauga in
ciorba sucul de lamaie, majoritatea cojii rase de lamaie si majoritatea
patrunjelului tocat. Se pun sare si piper dupa gust. Se toarna ciorba in
castronele incalzite. Se orneaza cu restul de coaja de lamaie si de patrunjel
si se serveste fierbinte.


Timp de
preparare:

15 minute


Timp de
gatit:

circa 20 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 90 kcal; 14 g proteine; 2 g grasimi (din care 0,5 g grasimi
saturate); 5 g carbohidrati (din care 4 g zahar); 2 g fibre.

Avantaje:

- Pe cat de putine grasimi are, pe atat aceasta ciorba
este plina de vitamine si substante fitochimice care combat bolile.

- Broccoli furnizeaza beta-caroten, vitamina C si
cateva vitamine B. Adaugarea acestuia spre sfarsitul fierberii face ca
pierderile de vitamine cauzate de incalzirea prelungita sa fie cat mai mici.

- Morcovii nu te ajuta sa vezi in intuneric, dar sunt
una din cele mai bune surse de antioxidantul beta-caroten care ajuta la
protectia impotriva cancerului.

Cateva idei:

- Pentru o ciorba mai consistenta se pot pune taitei. Se
incepe cu 1,2 litri de bulion. In etapa 2, cand ciorba a fost adusa din nou la
fierbere, se adauga 85 g de taitei cu ou, subtiri sau medii, rupandu-i cand se
pun in cratita. Se fierb 1 minut, apoi se adauga broccoli. Alternativ, se
adauga spaghete rupte, morcovi si telina.

- In loc de curcan se foloseste carne de pui fara
oase, fara piele, carne slaba de porc sau vita si se pun alte legume. De
exemplu, 100 g de praz sau fenicul in loc de telina si, odata cu patrunjelul,
se adauga cateva fire tocate de ceapa verde sau chives
  proaspete tocate.

- Pentru o ciorba in stil Thai, se pune chitra in loc
de lamaie si coriandru in loc de patrunjel. Se rup in doua 3 frunze de chitra
si se leaga intr-un tifon impreuna cu 1 fir de lemongrass, taiat in 3, 1 ardei
rosu iute, proaspat, fara seminte, taiat in doua, cateva cozi de coriandru, 1
catel de usturoi taiat in doua si o bucata de 2,5 cm de radacina proaspata de
ghimbir taiata in 4. Acest saculet cu plante aromatice se pune in bulion, in
etapa 1 si se scoate la inceputul etapei 4. In loc de broccoli, se adauga 100 g
pastai de mazare tanara, fiecare taiata in 3 fasii lungi. Odata cu sucul de
chitra se adauga 1-2 linguri de sos de peste, dupa gust. Daca iti place
mancarea Thai iute, curata de seminte si taie marunt un al doilea ardei rosu
iute, proaspat si adauga-l impreuna cu sucul de chitra si coriandrul.

Vote it up
191
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza