Ciorba orientala de perisoare

Un fel consistent cu arome orientale.
 



Ingrediente:

225 g frunze de sfecla rosie, 1,4 litri supa de pui (preferabil de casa), 2,5
cm de radacina proaspata de ghimbir curatata
si taiata in fasii subtiri, 3 linguri vin de Xeres sec, 2 linguri sos de soia
light, sau dupa gust, 200 g varfuri de porumb taiate fiecare in 2-3 bucati pe diagonala, 115 g ciuperci
shiitake taiate felii subtiri, 200 g pastai de mazare tanara taiata fiecare
in 2-3 bucati pe diagonala, 1 conserva muguri
de bambus taiati felii, circa 220 g, scursi, 6 fire de ceapa verde taiate in
felii subtiri pe diagonala, pentru perisoarele din orez si carne de porc: 170 g
orez cu bobul lung, 340 g carne slaba de porc tocata, 2,5 cm de radacina
proaspata de ghimbir curatata si rasa, 6 fire de ceapa verde tocate, 1 catel de
usturoi tocat marunt, 2 linguri sos de soia, 1/2 lingurita ulei de susan
prajit, 1/2 lingurita praf de 5 condimente, un praf de chilli, 225 g varza
chinezeasca.


Preparare:

Se prepara mai intai perisoarele. Se pune orezul intr-o cratita si se toarna
apa suficient ca sa-l acopere, apoi se da in clocot. Se fierbe 1 minut, se
scurge orezul intr-o sita si se lasa sa se raceasca. Se amesteca ghimbirul cu
carnea de porc, ceapa verde, usturoiul, sosul de soia, uleiul de susan, praful
de 5 condimen-te si praful de chilli. Se rup frunzele verzi de varza
chinezeasca de pe nervurile albe groase. Se toaca marunt frunzele si se pun in
carnea de porc. Se pastreaza nervurile pentru ciorba. Se amesteca bine cu o
lingura. Orezul scurs se pune intr-un castron larg, putin adanc, si se separa
boabele cu o furculita. Cu mainile ude se ia putin amestec din carne de porc si
se face o sfera mica, cam de marimea unei nuci. Se trece prin orez, apasand-o
ca sa se acopere cu un strat gros de orez. Se apasa bine orezul pe carne si se
lasa deoparte pe o farfurie. Se repeta cu restul de carne de porc formandu-se
20 de perisoare. Partea de jos a gratarului unui vas de fiert in aburi se
acopera cu un singur strat de frunze de sfecla, lasand goluri intre frunze. (Daca
se folosesc cosuri din bambus pentru preparat la aburi, sunt necesare 2). Se
pun perisoarele intr-un strat, lasand spatiu intre ele, unde sa se umfle
orezul. In vasul aparatului de fiert in
 
aburi se pune bulionul cu ghimbirul. Se pune gratarul pentru aburi
deasupra si se acopera. Perisoarele se tin la aburi 35 de minute. In timp ce se
fac perisoarele, nervurile de varza chinezeasca se taie transversal in bucati
de 1 cm. Se scoate gratarul pentru aburi de pe vas si se lasa deoparte pe o
farfurie. In bulion se pun vinul de Xeres, sosul de soia, varfurile de porumb,
ciupercile shiitake, pastaile de mazare, restul de frunze de sfecla rosie,
mugurii de bambus si ceapa verde. Se pun din nou la fiert. Cand clocotesc, se
pune la loc gratarul cu perisoarele si se mai tin la aburi inca 5 minute. Perisoarele
din orez si carne de porc se scot cu grija intr-un castronel cald pentru
servit. Frunzele de sfecla de pe gratar se pun in ciorba. Se gusta ciorba si se
mai adauga sos de soia, daca este cazul, apoi se toarna intr-o supiera calda. Pentru
servit, se toarna ciorba cu legume in 4 castronele calde si se pun deasupra, in
fiecare, cateva perisoare din orez si carne de porc. In timpul mesei se mai pun
ciorba si perisoare, daca se doreste. Se serveste intr-o supiera calda sau
direct din cratita.


Timp de
preparare:

20 minute


Timp de gatit:

circa 40 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 430 kcal; 32 g proteine; 10 g grasimi (din care 3 g grasimi
saturate); 51 g carbohidrati (din care 7 g zahar); 6 g fibre.

O idee:

- In loc sa se prepare la aburi, perisoarele din orez
si carne de porc pot fi fierte incet in bulion timp de 20 de minute, apoi se
adauga legumele si se termina ciorba ca in reteta principala. Orezul tinde sa
faca ciorba usor opaca, dar rezultatul are un gust delicios.

Avantaje:

- Ciupercile shiitake contin lentinan, despre care se
crede ca ajuta la intarirea sistemului imunitar. Se mai crede ca aceste
ciuperci gustoase ajuta la protectia impotriva cancerului.

- Carnea de porc este o sursa buna de vitamina B1 si o
sursa utila de cateva alte vitamine B. Legumele cu frunze verzi sunt surse bune
de vitamina C, folati si beta-caroten.

Vote it up
203
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza