Ciorba copioasa de midii

Cartofii taiati cubulete absorb aromele din verdeturi si legume formand o completare delicioasa la midii.
 


Ingrediente:

1 kg midii in cochilii, spalate bine, 2 linguri ulei de masline extra virgin, 1
ceapa tocata marunt, 2 catei de usturoi tocati marunt, 2 fire de praz taiate
felii subtiri, 3 tije de telina taiate felii subtiri, 2 morcovi taiati
cubulete, 400 g cartofi curatati si taiati cubulete 900 g supa de legume (preferabil de casa), 150 ml vin
alb sec, 1 lingura suc de lamaie, 1 foaie de dafin, 1 fir de cimbru proaspat, 4
linguri patrunjel tocat, 2 linguri chives proaspete tocate, sare si piper.


Preparare:

Se prepara si se fierb midiile. Se scurg midiile, pastrand
sucul care curge din cochilii. Se pun deoparte cateva midii in cochilii pentru
ornat; restul se scot din cochilii si se lasa deoparte. Se arunca cochiliile si
midiile care nu s-au deschis. Se incinge uleiul intr-o cratita curata. Se
adauga ceapa, usturoiul, prazul, telina si morcovii si se prajesc incet 5-10
minute, amestecand des, pana cand legumele se moaie dar nu se rumenesc. Se
adauga cartofii, bulionul, vinul, sucul pastrat de la midii, sucul de lamaie,
foaia de dafin, cimbrul, precum si sare, si piper dupa gust. Se pun la fiert.
Cand clocotesc se face focul mic. Se acopera cratita si se fierb incet 20-30 de
minute sau pana cand toate legumele sunt fragede. Se scot foaia de dafin si
cimbrul, apoi se adauga midiile scoase din cochilii, patrunjelul si chives. Se
fierb incet 1 minut. Nu se lasa ciorba sa fiarba mai mult pentru ca midiile se
intaresc si se strang. Ciorba se pune in castronele incalzite si se orneaza cu
midiile in cochilii, pastrate anterior. Se serveste imediat, cat este foarte
fierbinte. Painea alba cu stafide, calda, este un partener ideal, delicios
pentru muiat si pentru culesul ultimelor picaturi din ciorba.


Timp de
preparare:

30 minute


Timp de
gatit:

40-50 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 260 kcal; 17 g proteine; 8 g grasimi (din care 1 g grasimi
saturate); 24 g carbohidrati (din care 7 g zahar); 4,5 g fibre.

Alta idee:

- In marea majoritate a supermarketurilor se gasesc
midii fierte, impachetate de obicei sub vid si tinute in vitrine frigorifice. Se
folosesc 300 g de midii fara cochilii. Alternativ, se folosesc 2 conserve de
midii in saramura, fiecare de circa 250 g, sau 4 conserve de midii afumate in
ulei vegetal, fiecare de circa 85 g. Midiile din conserva se scurg bine si se
usuca cu un servet de hartie inainte de a le pune in ciorba.

Avantaje:

- Ca si alte fructe de mare, midiile sunt o sursa buna
de proteine cu continut scazut de grasimi. Sunt o sursa extrem de buna de
vitamina B12 si furnizeaza cantitati utile de cupru, iod, fier, fosfor si zinc.

- Vitamina C din cartofi, patrunjel si chives ajuta la
absorbtia fierului din midii.

- Se crede ca telina are un efect calmant asupra
nervilor.

Vote it up
364
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza