Ciorba aromata de sunca si mazare

Putina smantana face aceasta ciorba verde proaspata foarte apetisanta.
 


Ingrediente:

1 lingura ulei de masline extra virgin, 1 ceapa tocata, 1 morcov mic taiat
cubulete, 2 catei de usturoi taiati felii, 1 praz tocat, 1 tija de telina
taiata cubulete, 2 linguri patrunjel tocat, 1 cartof curatat si taiat cubulete,
100 g sunca slaba fiarta sau coapta taiata cubulete, 500 g mazare boabe
proaspata sau congelata, 1/2 lingurita ierburi de Provence uscate, sau dupa
gust, 1 litru supa de legume (preferabil de casa) sau un amestec din jumatate
bulion, jumatate apa, 3 frunze mari de laptuca tocate marunt, 2 linguri
smantana, sare si piper.


Preparare:

Se incinge uleiul intr-o cratita. Se adauga ceapa, morcovul, usturoiul, prazul,
telina, patrunjelul, cartoful si sunca. Se amesteca bine, apoi se acopera
cratita, se face focul mic si se inabusa legumele circa 30 de minute sau pana
cand se moaie. Din cand in cand se amesteca pentru a se praji uniform. Se
adauga mazarea, ierburile de Provence si bulionul sau amestecul de bulion si
apa. Se pun la fiert. Cand clocotesc se face focul potrivit spre mare si se
fierb pana cand este frageda mazarea - circa 10 minute pentru mazarea proaspata
sau 5 minute pentru cea congelata. Se adauga laptuca si se fierb incet inca 5
minute. Jumatate pana la doua treimi din ciorba se fac piure intr-un robot de
bucatarie, apoi se pune piureul inapoi in restul ciorbei. Alternativ se poate
utiliza un dispozitiv de zdrobit legumele pentru a face piureul direct in
cratita. Se reincalzeste ciorba incet, daca este necesar, se gusta si se pune
sare si piper. Ciorba se toarna in castronele calde. Pe fiecare portie se pune
putina smantana si se serveste imediat, cu paine crocanta ca felul intai sau se
adauga un sendvis pentru masa de pranz.


Timp de
preparare:

circa 15 minute


Timp de
gatit:

circa 1 ora

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 250 kcal; 16 g proteine; 8 g grasimi (din care 3 g grasimi
saturate); 30 g carbohidrati (din care 7 g zahar); 8 g fibre.

Avantaje:

- De-a lungul timpului, usturoiul a fost fo­lo­sit la
tratarea tuturor problemelor, de la ciuperca piciorului la raceala si gripa. Acum,
dovezile stiintifice confirma folclorul - de exemplu, se stie ca alicina,
compusul care confera usturoiului mirosul si gustul carac­te­ris­tice,
actioneaza ca un antibiotic puternic si are proprietati antivirale si
antifungice.

- Mazarea este o sursa buna de vitamine B - B1, B6 si
niacina - si furnizeaza cantitati utile de folati si vitamina C. Fiind o sursa
buna de fibre, este utila pentru toti cei care au niveluri ridicate de
colesterol.

Cateva idei:

- Pentru o ciorba mai consistenta, se adauga in
fiecare castronel o lingura cu varf de orez proaspat fiert, de vermicelli sau
de cartofi piure.


- Pentru o ciorba de mazare despicata, se utilizeaza
140 g de mazare despicata uscata (galbena sau verde) in loc de mazare proaspata
sau congelata. La legumele si sunca din etapa 1, se adauga 125 g radacina de
telina cu­ra­ta­ta, taiata cubulete, 1/4 lingurita de chimion macinat si cateva
pi­ca­turi de sos de ardei iute, cum este Tabasco. Se mareste cantitatea de
bulion la 1,5 litri si se fierb la foc mic 1-1 1/2 ore sau pana cand este
frageda mazarea. Nu se mai pun laptuca si smantana. Ciorba se face piure pana
se uniformizeaza.

Se
pun sare si piper si se reincalzeste.

Vote it up
220
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza