Ciocolata si buna dispozitie

Oua, lactate, banane sau ananas pentru buna dispozitie. Cereale integrale, fructe uscate pentru un plus de energie. Ceai verde sau negru si ciocolata amaruie pentru stimularea sistemului nervos. Aceasta este dieta care ne ajuta sa rezistam mai bine la stres.
 









Ouale si orezul iti taie pofta de rontait snacksuri

Ouale,
carnea de curcan, lactatele, bananele si ananasul imbunatatesc starea psihica,
ne ajuta sa ne concentram mai bine si sa scapam de oboseala. Aceste alimente
ajuta organismul sa produca serotonina, numita si hormonul fericirii.
Serotonina transmite mesaje de la o celula nervoasa la alta si previne starile
depresive, anxietatea. Daca nu dormiti bine, daca sunteti nervosi sau
deprimati, mancati cereale integrale, germeni de grau si linte. Acestea contin
vitamina B6, recomandata in cazul stresului, suprasolicitarii nervoase. Alaturi
de vitamina B6 actioneaza magneziul din banane, smochine, nuci, struguri,
spanac. Magneziul are efect relaxant asupra sistemului nervos, combate starile
de anxietate, tulburarile de concentrare si ne ajuta sa dormim mai bine.

Creierul si zaharurile

Creierul
este cel mai chinuit de stresul zilnic. Pentru a rezista, creierul nostru are
nevoie de un combustibil special: glucidele (zaharurile).

S-a dovedit
ca creierul uman incearca sa scape de presiunea stresului puternic utilizand
alimente foarte dulci, el percepand zaharurile ca pe o recompensa. Astfel se
explica de ce multi dintre noi apeleaza la bomboane, la ciocolata pentru a-si
recapata starea de buna dispozitie. Acestea insa nu trebuie consumate in exces.

Prof. dr
Gheorghe Mencinicopschi ne sfatuieste sa incercam sa inlocuim dulciurile cu
fructe si cereale integrale, iar daca vrem ciocolata sa alegem sortimentele
amarui. Buna dispozitie ne asigura si ceasca de cafea pe care o savuram in
fiecare dimineata. Datorita cafeinei continute, cafeaua are efect revigorant
asupra sistemului nervos. Efect similar cafeinei are teofilina din ceaiul verde
si negru.


Sursa:
Jurnalul National

Vote it up
286
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza