Ce sa mananci la serviciu

Ca sa nu te ingrasi, nutritionistii recomanda iaurtul si fructele si pachetul pregatit acasa
 

<p>Statisticile arata ca unul din cinci oameni este stresat, caz in care organismul celui afectat functioneaza pe pozitia "supravietuire". Astfel, sub efectul celor doi hormoni de stres - cortizolul si leptina, metabolismul incetineste, iar corpul incepe sa stocheze "rezerve de combustibil", sub forma de grasime. Medicii nutritionisti atrag atentia asupra faptului ca stresul are un rol important in luarea in greutate si, cum multi dintre noi petrecem cel putin opt ore la locul de munca, riscul de a ne ingrasa este ridicat.

Specialistii spun ca in astfel de situatii apare pofta exagerata de alimente care au un continut mare de carbohidrati, precum pastele fainoase sau dulciurile. "Atunci cand suntem stresati, putem manca doua ciocolate una dupa alta", subliniaza bio-nutritionistul Livia Nena.

In plus, sunt anumite alimente care mancate in momentele de nervozitate ne accentueaza starea de neliniste. "Atunci cand suntem agitati, trebuie sa evitam orice tip de aliment care este excitant al sistemului nervos. Astfel, ciocolata, cafeaua, cacaua, bauturile care contin cofeina, precum energizantele sau cola, accentueaza starea de stres", spune nutritionistul Ioana Diana Dima. In plus, dr. Dima sustine ca si ceaiul negru sau verde trebuie evitat, deoarece contine o substanta denumita teina, cu efecte asemanatoare cofeinei, si anume acelea de excitant al sistemului nervos.

Papaya si fisticul imbunatatesc starea de spirit

Pentru a imbunatati starea de spirit, nutritionistii recomanda migdalele, iaurtul, fisticul, papaya si crevetii. Potrivit medicilor, vitamina B, care se gaseste in aceste alimente, ajuta la cresterea productiei de serotonina din creier, iar astfel apare starea de relaxare. In plus, datorita continutului de acid folic, aceste alimente ajuta la imbunatatirea starii de spirit, iar sarcinile primite nu vor mai parea asa de dificile.

"Desi gustarile ideale sunt covrigeii, biscuitii, snaksurile sau preparatele de la restaurantele de tip fast-food, acestea ingrasa si creeaza o stare de neliniste. Dupa o masa consistenta in kilocalorii, organismul are nevoie de odihna, dar in timpul programului de munca acest lucru nu este posibil", spune biologul Nena. In plus, specialistul in nutritie recomanda fixarea unei anumite ore atunci cand vine vorba de mancare. Astfel, dr. Livia Nena spune ca pentru masa de pranz ora ideala este 14, timp in care renuntam la lucru si mancam in liniste. "Recomand evitarea pungulitelor cu biscuti sau alte produse de acest tip pe birou, care sunt nesanatoase si sunt incarcate caloric si au cantitate zero nutritionala. Daca acestea sunt pe masa, vom fi tentati ca din cand in cand sa mai luam cate un pumn, iar acest lucru va avea efect asupra siluetei", adauga dr. Nena.

Biologul recomanda pachetul facut acasa, de exemplu sandviciuri facute din paine integrala cu branza, rosii, sau un borcanel de iaurt, care ar putea reprezenta o mica gustare. In plus, nutritionistii recomanda fructele si legumele, deoarece acestea sunt bogate in vitamine si antioxidanti.</p>

Vote it up
320
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza