Ce sa manance copiii la scoala

Sandviciurile cu pui si branza, fructele si iaurturile le dau micutilor energie si-i ajuta sa se concentreze la scoala.
 

Sandviciurile cu pui si branza, fructele si iaurturile le dau micutilor energie si-i ajuta sa se concentreze la scoala.

Ordinul Ministerului Sanatatii Publice prin care se interzice comercializarea produselor de tip fast-food in incinta scolilor nu este suficient pentru ca elevii sa aiba o alimentatie sanatoasa. Parintii trebuie sa fie atenti ca micutii sa aiba parte de produse care sa nu-i imbolnaveasca tot timpul zilei, inclusiv in pachetelul pentru scoala.

Mezelurile trebuie eliminate pe cat posibil, ca si hamburgerii, dulciurile sau iaurturile cu fructe. Laptele, iaurtul simplu, painea prajita, mierea, fasolea, puiul sau pestele trebuie insa consumate din belsug.

Nu ii da zilnic dulciuri

Pachetelul copilului ar trebui sa cuprinda un sandvici cu branzeturi sau friptura de pui rece si fructe. "Dintre mezeluri, alegeti-le pe cele cu carne macra", va sfatuieste nutritionistul Eduard Adamescu, de la Cabinetul de diabet zaharat si obezitate Mosilor din Bucuresti. Recomandate sunt si sandviciurile cu somon, completeaza specialistii citati de site-ul WebMD. Somonul este o sursa foarte buna de acizi grasi omega 3, esentiali pentru dezvoltarea creierului.

De asemenea, poti sa ii dai iaurturi, de preferat simple, pentru ca cele cu fructe au si coloranti. Lactatele contin proteine si complexul de vitamine B, esential pentru dezvoltarea tesutului creierului. "Iaurtul si laptele furnizeaza o cantitate importanta de proteine si carbohidrati, utili pentru energia de care are nevoie creierul", afirma nutritionistul Bethany Thayer. Nu-i incuraja pe copii sa-si cumpere dulciuri.

"Nu trebuie obisnuiti cu dulciuri zilnic, pentru ca le intra in reflex", atrage atentia Eduard Adamescu. Foarte important este si ce mananca micutii la micul dejun. Da-i paine prajita cu unt si miere, o salata mica cu branza, lapte cu cereale sau oua fierte. "Micul dejun trebuie sa fie consistent, pentru ca micutii sa se poata concentra la scoala. Obiceiurile din copilarie se pastreaza si la maturitate si de aceea este bine sa-i invatati pe copii sa manance dimineata", mai spune Eduard Adamescu.

Dupa-amiaza, copiii ar trebui sa consume o supa, felul doi si o salata. Foarte buna este fasolea, care contine proteine, fibre, vitamine si minerale.

"Fasolea este un aliment important pentru creierul copiilor, mentinand nivelul de energie al micutilor ridicat toata dupa-amiaza", spune Sarah Krieger, purtator de cuvant al American Dietetic Association. La desert, sunt recomandate tarte sau salate cu fructe.

SFATUL PSIHOLOGULUI


Parintii trebuie sa fie model pentru micuti

Copiii trebuie invatati sa manance sanatos inca de la varsta de sase luni. "Copilului trebuie sa-i explicam inainte de a merge la scoala de ce nu este bine sa manance junk-food. Foarte importante sunt insa si modelul pe care il primeste de la parinti, dar si alternativele pe care acestia le ofera micutilor: legume, fructe si o cantitate mica de dulciuri", explica Laura Mateescu, asistent universitar la Universitatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila" din Bucuresti, specializat in psihiatria copilului si adolescentului. Daca micutul a ajuns deja la varsta scolara si nu a fost invatat sa manance sanatos, primul pas este ca intreaga familie sa-si schimbe dieta si sa-i explice de ce nu este bine sa consume astfel de alimente. Parintii nu ar trebui sa le permita copiilor accesul la junk-food si sa nu cedeze rugamintilor acestora.

Sursa: Evenimentul zilei

Vote it up
171
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza