Ce mancam pentru imunitate

Vitaminele C si A, zincul si seleniul ajuta la intarirea sistemului imunitar. Miscarea si odihna suficienta sunt esentiale

 

<p>Luati zilnic 200 de mg de vitamina C, pe care le puteti gasi intr-un ardei rosu, doua portocale, un grepfrut sau 100 de grame de patrunjel. Acesta reprezinta aportul necesar de acid ascorbic, care ne asigura un sistem imunitar puternic pe timp de iarna, spun medicii. In ceea ce priveste cantitatea de vitamina A, aportul zilnic recomandat este de 800 de micrograme, pe care ni le putem procura din morcovi, ficat, peste ou sau unt. "In afara vitaminelor, mineralele de care are nevoie sistemul imunitar sunt zincul si seleniul. 10 mg de zinc pe zi ni le putem furniza din paine si cereale integrale, seminte de dovleac sau fructe de mare.
Sursele principale pentru furnizarea celor 55 de micrograme de seleniu zilnic le reprezinta nucile, painea, pestele, carnea, ouale sau iaurturile cu probiotice", spune prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

Specialistii spun ca 70% din sistemul imunitar al organismului este situat in intestin. De aceea, este foarte important sa avem o alimentatie corect aleasa, pentru a ne putem mentine si creste rezistenta la afectiunile specifice sezonului rece. Fructele si legumele proaspete sunt esentiale in orice anotimp, insa cu precadere iarna. Spre exemplu, traditionalele mere sunt adevarate surse de antioxidanti si vitamine. Absenta lactatelor si a carnii rosii din alimentatie poate produce deficiente de calciu si fier, minerale extrem de importante pentru sanatatea si echilibrul organismului.

Medicii spun ca broccoli si spanacul sunt surse de calciu, respectiv fier, insa ele sunt mai greu asimilabile decat cele din lapte sau carne. "Mancati cat mai des peste, pentru ca este o importanta sursa de proteine si acizi grasi omega 3, care reduc nivelul colesterolului rau", recomanda Mencinicopschi.</p>

Vote it up
246
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza