Ce dulciuri sanatoase recomanda nutritionistii

<p>Crema de fructe se numara printre dulciurile sanatoase recomandate de nutritionisti</p>
 

<p>Medicii spun ca excluderea completa a zaharurilor din alimentatie nu este cea mai sanatoasa si mai comoda metoda de a te mentine suplu, insa trebuie sa tinem cont si de faptul ca aportul caloric adus de dulciuri se depune rapid, sub forma de rezerve si, astfel, controlul greutatii devine dificil. "Practic, noi recomandam ca zaharidele sa nu depaseasca zece la suta din aportul caloric zilnic, insa in aceasta ratie nu intra glucidele provenite din lapte sau fructe, ci doar glucidele adaugate din zahar, miere sau fructoza", explica lector univ. dr. Lygia Alexandrescu, medic nutritionist la un cabinet particular din Bucuresti. Potrivit specialistului, fructele proaspete si cele uscate reprezinta cea mai sanatoasa sursa de zahar, insa exista, totusi, si o minima permisivitate la un alt fel de dulce care poate sa fie consumat fara vinovatie. Un astfel de exemplu este crema de banane cu fructe. Pentru prepararea ei, medicul spune ca avem nevoie de un albus de ou, o banana mare, 300 de grame de fructe proaspete (piersici, pere, ananas, kiwi), o lingura de zeama de lamâie si o lingurita de zahar pudra. Albusul se bate spuma, se adauga banana maruntita, zeama de lamâie si zaharul pudra. Aceasta compozitie se mixeaza bine pâna când devine ca o crema. In cupe individuale se asaza fructele si deasupra se toarna crema. Produsul se serveste rece. Nutritionistul ne face si analiza nutritionala. "O portie are 82 de kcal, dar nu are grasime si nici colesterol. Continutul de carbohidrati este de 20 de grame, iar cel de sodiu, de 13 mg", precizeaza lector. dr. Lygia Alexandrescu.

Nutritionistul spune ca, in ce priveste cantitatea de zahar consumat, aceasta variaza de la o persoana la alta, in functie de necesarul caloric al fiecarui individ. De aceea, este recomandat ca acest aport caloric sa fie adus de alimente bogate in nutrienti, substante fitochimice, fibre si vitamine esentiale unei bune stari de sanatate. Adultii sedentari si cei care incearca sa piarda excesul ponderal trebuie sa-si limiteze cantitatea de zahar adaugat la 40-45 de grame pe zi, ceea ce ar corespunde unui aport energetic de 160-180 kcal zilnic, completeaza medicul Alexandrescu.</p>

Vote it up
538
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza