Catalogul alimentelor: Carnea de miel

Mielul este bogat in proteine si in cele mai multe vitamine B, necesare pentru sanatatea sistemului nervos. Este si o sursa buna de zinc si fier.
 

Inconvenient: Zonele grase sunt bogate in grasimi
saturate si calorii

Desi se
spune adesea ca este cea mai grasa dintre carnuri, carnea de miel are un
continut de grasimi comparabil cu al carnii de vita sau de porc. Totusi,
continutul ei de grasimi saturate poate varia foarte mult, in functie de
varsta, specie si portiune din care se taie. Ca toate carnurile rosii, carnea
grasa de miel trebuie consumata cu moderatie. Aportul dietar mare de grasimi
saturate creste colesterolul sangvin, ceea ce sporeste riscul de ateroscleroza
si de afectiuni cardiace.

Datorita
avertizarilor insistente cu privire la pericolul reprezentat de grasimi, mai
ales de grasimile saturate, zootehnia moderna produce miei cu carne mai slaba.
Carnea de miel tanar de cea mai buna calitate este fin granulata, roz-maronie,
cu grasime alba. Vara, carnea este posibil sa aiba o culoare mai inchisa.

Importanta feliei

Continutul
de grasimi variaza in functie de portiunea taiata si de metoda de preparare.
Cea mai slaba parte este pulpa; cele mai grase, umerii si ceafa. O portie de
100 g de pulpa fripta de miel cu grasimea indepartata contine 191 calorii si 8
g de grasime, in timp ce o portie de 100 g de cotlet facut pe gratar contine
227 calorii si 22 g de grasime.

Din volumul
"Mancarea si sanatatea", Editura Reader's Digest, 2005

Vote it up
118
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza