Catalogul alimentelor: Caisele

Culoarea auriu inchis arata prezenta carotenoidelor, antioxidanti importanti.
 

Bogate mai
ales in beta-caroten, un antioxidant important, sunt sanatoase proaspete, dar
uscate sunt si mai pline de substante nutritive.

Ce contin


Acid elagic.
Compus ce poate reduce problemele
cauzate de agenti cancerigeni precum toxinele din mediu, acidul ellagic e
studiat si pentru potentialul sau de inhibare a cresterii celulelor canceroase.


Beta-caroten.
Se crede ca beta-carotenul,
carotenoid a carui putere antioxidanta e legata de prevenirea cancerului,
combate actiunea negativa a radicalilor liberi si ajuta sistemul imunitar.


Fier.
Caisele uscate sunt o sursa de fier
(1/4 dintr-o cana asigura 1,5 mg sau 8% din necesarul zilnic de acest mineral).
Cantitatea adecvata de fier este importanta pentru toata lumea, mai ales pentru
femeile insarcinate si pentru copii. Anemia pernicioasa duce la oboseala si
vulnerabilitate fata de infectii provocata de reactia redusa a sistemului
imunitar.


Licopen.
Caisele contin cantitati mici din
acest antioxidant puternic, despre care se crede ca reduce colesterolul LDL
("rau") si protejeaza prostata impotriva cancerului.


Pectina
este o fibra solubila care reduce
nivelul colesterolului LDL, legat de ingrosarea periculoasa a arterelor.


Potasiu.
Acest mineral important ajuta la
prevenirea hipertensiunii si este necesar pentru nervi si muschi sanatosi.

Beneficii maxime

Desi
consumul de caise proaspete este o cale de a obtine cat mai multa vitamina C
(care scade prin expunerea la caldura sau la aer cand caisele sunt uscate),
alte substante - precum beta-carotenul, licopenul si pectina - sunt mai bine
absorbite de organism cand caisele (proaspete sau uscate) sunt fierte.

Imbunatateste-ti dieta

- Fierbe
caise uscate in suc de mere sau de struguri albi pana se inmoaie, apoi
paseaza-le, si obtii un delicios sos de fructe fara zahar, facut in casa.

- Foloseste
bucatele de caise uscate in loc de caise in prajituri, fursecuri si paine
pentru ceai.

- Pentru un
gust savuros de fructe dat gratarului de porc sau pui, taie in sferturi caise
proaspete si caleste-le usor in ulei de masline cu putin usturoi tocat, apoi
serveste-le ca garnitura.

- Adauga
caise uscate tocate in umplutura pentru pui, pilafuri de orez sau alte feluri
de mancare din cereale.

- Adauga
jumatati de caise proaspete sau caise uscate taiate cubulete la tocanitele de
porc sau pui.

- Creaza-ti
propriul amestec din bucatele de caise uscate combinate cu migdale, nuci sau
seminte de dovleac.

Imbucatura de sanatate

Daca esti
sensibil la sulfitii (dioxid de sulf) care se folosesc pentru a impiedica
inchiderea culorii caiselor uscate, cauta caise fara sulfiti in magazinele de
alimente organice si in raioanele de alimente organice din unele
supermarketuri.

Vote it up
261
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza