Catalogul alimentelor. Broccoli

Si-a castigat statutul de superaliment datorita nivelului ridicat de substante fitochimice si potentialului lor de a mobiliza resursele corpului de lupta impotriva bolilor.
 

Ce contine


Beta-caroten.

Acest antioxidant puternic ajuta la neutralizarea moleculelor de radicali
liberi care deterioreaza celulele.


Calciu.

Broccoli este bogat in acest mineral care ajuta la hranirea oaselor, si are
avantajul ca nu contine grasimi.


Dithiolthione.

Acesti agenti anticancerigeni pot stimula producerea
de glutation antioxidant, o componenta anticancerigena.


Fibre
insolubile.

Acest tip de fibre ajuta alimentele sa se miste
mai rapid si mai mult deodata prin tractul digestiv, creand regularitate.


Folat.

Aceasta vitamina B poate reduce incidenta cancerului si a unor defecte
congenitale. Poate ajuta si la controlul nivelului de homocisteina, un
aminoacid legat de riscul bolilor de inima. (O cana de broccoli fiert are 78
mcg de folat, cam 20 la suta din necesarul zilnic.)


Glucozinolat.

Odata ingerat, glucozinolatul din broccoli se desface in diferite componente
sanatoase, printre care indoli, sulforafan si izotiocianati, toti
anticancerigeni.


Indoli.

Se crede ca acesti compusi pot asigura protectie impotriva cancerului legat de
hormoni, precum cancerul de san sau cancerul de prostata.


Izotiocianati.

Stimuland producerea de enzime anticancerigene de catre corp, izotiocianatii
neutralizeaza substantele potential cancerigene. Aceste substante fitochimice
pot combate si agentii cancerigeni din fumul de tigara.


Luteina.

Acest carotenoid poate preveni cancerul de colon si anumite afectiuni ale
ochilor.


Potasiu.

Broccoli este bogat in acest mineral, care poate ajuta la reducerea riscului de
atac de cord si a hipertensiunii. (O cana de broccoli fiert are 456 mcg de
potasiu, sau 15 la suta din necesarul zilnic.)


Sulforafan.

Aceasta substanta fitochimica puternica poate creste activitatea enzimelor
anticancerigene din corp si poate reduce formarea tumorilor.

Beneficii
maxime

Fierberea legumei in multa apa poate diminua
glucozinolatii, folatul si vitamina C. Frige-l, gateste-l la aburi sau la
microunde.

Imbunatateste-ti
dieta

- In multe retete se folosesc inflorescentele de la
broccoli, dar si tulpinile sunt delicioase. Cojeste tulpinile cu un cutit, apoi
taie-le transversal in felii subtiri.

- Paseaza broccoli fiert, amesteca-l cu lapte si
condimente si serveste-l ca supa. Presara cu parmezan ras, daca vrei.

- Amesteca broccoli fiert si tocat cu branza crema si
unge cu el o tortilla de faina sau o lipie. Pune deasupra carne de curcan si
ruleaza.

- Fa-ti piure de broccoli, ulei de masline, usturoi si
ardei iute rosu tocat marunt si foloseste ca sos pentru paste.

- Fa-ti salata de broccoli: rade broccoli crud;
amesteca-l cu morcovi rasi si condimentati ca pentru salata de varza.

Vote it up
157
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza