Catalogul alimentelor: Bananele

Esti nervos? Mananca o banana. Contine vitamina B6 si triptofan, care induc relaxarea. Protejeaza impotriva bolilor de inima, atacului cerebral si anumitor suferinte gastrointestinale.
 

Ce contin


Pectina.
Pe langa faptul ca este
sanatoasa pentru inima, acest tip de fibra solubila ajuta la controlul diareei.


Potasiu.
Mineral cu o gama larga de
beneficii, potasiul poate juca un rol in scaderea tensiunii si prevenirea
atacului cerebral. (O banana are 467 mg de potasiu, sau 16% din necesarul
zilnic.)


Triptofan.
Aminoacid
care stimuleaza producerea serotoninei, un neurotransmitator cu efect calmant
asupra organismului, triptofanul poate ajuta la indepartarea depresiei,
anxietatii si insomniei. Retineti ca mancarurile bogate in carbohidrati
complecsi, precum pastele, orezul si fasolea ajuta la cresterea absorbtiei
triptofanului.


Vitamina B6.
Aceasta
vitamina faciliteaza comunicarea intre muschi si nervi. Ajuta si la crearea de
hematii. Poate preveni schimbarile de dispozitie asociate cu sindromul
premenstrual (SPM). Bananele sunt o sursa excelenta de vitamina B6. (O singura
banana are 0,7 mg de B6, ceea ce inseamna 34% din necesarul zilnic.)

Beneficii maxime

Gatitul distruge partial
vitamina B6, deci daca doriti sa va imbunatatiti dispozitia, cel mai bine este
sa mancati bananele crude. Daca pectina este cea care va intereseaza, bananele
gatite sunt cea mai buna optiune.

Imbunatateste-ti dieta

- Adaugati banane taiate la
curry pentru putina dulceata si pentru a evidentia aroma condimentelor din
curry.

- Din banane se face un sos
salsa minunat: amesteca banane taiate cubulete cu arpagic, ardei rosu, suc de
lamaie verde si miere. Serveste la peste sau la pui.

- Ingheata bucati de banane
si zdrobeste-le in robotul de bucatarie impreuna cu putina nucsoara si suc de
lamaie verde pentru a face un serbet rapid.

- Zdrobeste banane cu usturoi
tocat si sos iute si serveste-le drept condiment la pui sau porc.

- Raita de banane, o salata
indiana, este elementul compensator dulce si racoritor pentru mancarurile iuti
si condimentate. Combina banane taiate cubulete, iaurt simplu, ceapa verde
taiata marunt si putin praf de curry. Serveste rece.

Imbucatura de sanatate

Studiile initiale sugereaza
ca moleculele de zahar din banane numite fructooligozaharide (FOS) ajuta la
inmultirea bacteriilor benefice din intestin. Aceste "bacterii prietenoase" pot
ajuta la reducerea toxinelor produse de flora neprietenoasa din colon si pot
imbunatati absorbtia substantelor nutritive.

Vote it up
148
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza