Catalogul alimentelor: Avocado

Cremosul si deliciosul avocado este o sursa atat de bogata de vitamine, minerale, grasimi sanatoase si substante fitochimice, incat guvernul SUA si-a modificat indicatiile in privinta nutritiei pentru a-i indemna pe americani sa consume mai mult.
 

Ce contine


Acid oleic.

Tip de grasime mononesaturata din avocado, acidul oleic este legat de
diminuarea nivelului de colesterol cand inlocuieste grasimile saturate in
dieta.


Betasitosterol.

Acest compus poate bloca absorbtia de colesterol si poate reduce disconfortul
cauzat de HPB (hiperplazia prostatica benigna). Este studiat si pentru
potentialul sau in prevenirea cancerului la san.


Fibre.

Continutul in fibre al acestui fruct este mare (un avocado asigura 34% din
necesarul zilnic de fibre dietetice), ceea ce este o veste buna pentru ca
fibrele solubile indeparteaza colesterolul in exces din corp, iar fibrele
insolubile previn constipatia mentinand functionarea uniforma a sistemului
digestiv.


Folat.

Avocado este o sursa buna de folat (un avocado asigura 57 mcg, sau 28% din
necesarul zilnic). Aceasta importanta vitamina B este legata de prevenirea
defectelor de tub neural la fetus si de prevenirea cancerului si a bolilor de
inima la adulti.


Glutation.
Functionand
ca antioxidant, acest compus poate neutraliza radicalii liberi care
deterioreaza celulele.


Magneziu.

Acest mineral poate ajuta la reducerea disconfortului asociat cu sindromul
premenstrual, migrene, anxietate si alte afectiuni.

Beneficii
maxime

Pulpa de avocado se oxideaza rapid, asa ca ar trebui
stropita cu suc de lamaie sau de lamaie verde pentru a impiedica schimbarea
culorii.

Imbunatateste-ti
dieta

- Fa-ti un sos de salata: fa piure din avocado cu
iaurt simplu degresat, suc de lamaie verde sau otet dupa gust, sare si sos iute,
daca doresti.

- Fa-ti o bautura din avocado: amesteca intr-un robot
de bucatarie avocado, lapte, putin indulcitor si cateva cuburi de gheata.

- Zdrobeste avocado, amesteca-l cu suc de lamaie verde
si folositi-l la sandviciurile cu pui.

- Incearca avocado la desert: stropeste cubulete de
avocado cu miere si presara deasupra nuci.

- Zdrobeste avocado cu putina sare (si poate putin
mustar) si foloseste-l in loc de maioneza in salata de ton sau de pui.

Imbucatura
de sanatate

Unele persoane tind sa evite avocado pentru ca li se
pare ca este bogat in grasimi. Este, intr-adevar, bogat in grasimi benefice
mononesaturate ceea ce - cand inlocuiesc grasimile saturate in dieta - ajuta la
reducerea colesterolului LDL ("rau") si a riscului de boli de inima.

Vote it up
131
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza