Catalogul alimentelor: Ardei

Ardeii grasi si ardeii iuti dau culoare si aroma mancarurilor preferate si in acelasi timp ofera protectie impotriva bolilor de inima, pierderii vederii si congestiilor nazale.
 

Ce contin


Beta-caroten.

Acest pigment antioxidant poate preveni afectiunile oculare, unele tipuri de
cancer si bolile de inima. Ardeii rosii sunt cei mai bogati in beta-caroten, cu
aproape 5 mg pe cana.


Capsaicina.
Aceasta
substanta patrunzatoare care da "iuteala" din ardeii iuti, poate usura
congestiile amplificand secretiile nazale si ale cailor respiratorii. Studiile
arata ca poate inlatura efectele toxice ale compusilor cancerigeni. Cu cat este
mai iute ardeiul, cu atat contine mai multa capsaicina.


Clorofila.

Cercetarile preliminare sugereaza ca acest compus vegetal poate opri
transformarea celulelor sanatoase in celule canceroase si poate proteja
impotriva substantelor cancerigene din mediu.


Luteina si
zeaxantina.

O dieta bogata in luteina si partenerul sau
antioxidant, zeaxantina, poate preveni anumite tipuri de cancer, boli de inima,
degenerescenta maculara si, posibil, cataracta. O cana de ardei rosu proaspat
tocat ofera cantitati uriase de luteina, in timp ce ardeii portocalii sunt cea
mai buna sursa de zeaxantina.


Vitamina C.

Ardeii sunt foarte bogati in aceasta vitamina, care creste apararea
organismului in fata problemelor respiratorii. Puterea antioxidanta combinata a
beta-carotenului si a vitaminei C din ardei poate preveni cataracta si
degenerescenta maculara. O cana de ardei proaspat ofera chiar mai multa
vitamina C (113 mg) decat o cana de suc proaspat de portocale (82 mg).

Beneficii
maxime

Pentru vitamina C, mancati ardeii proaspeti, pentru ca
aceasta vitamina se distruge usor la caldura. Pentru a mari biodisponibilitatea
beta-carotenului, gatiti ardeii pana sunt crocant-fragezi, apoi mancati-i cu o
grasime mononesaturata, precum uleiul de masline.

Imbunatateste-ti
dieta

- Pune fasole batuta pe felii de ardei si serviti ca
aperitiv.

- Adauga ardei grasi rosii copti si ardei chipotle
iuti la piureul de cartofi ca garnitura. Sau subtiaza cu lapte amestecul de
cartofi si ardei pentru a obtine o supa.

- Adauga bucatele de ardei in briose sau in painea de
porumb.

- Fa piure din ardei copti, la borcan, cu putina pasta
de rosii, usturoi, sare si piper si serveste ca sos pentru legume. Sau subtiaza
amestecul cu putin ulei de masline si foloseste-l ca sos pentru paste.

- Fa-ti un sos salsa iute-dulce: Toaca ardei rosii,
portocalii si verzi, amesteca-i cu ardei iuti (jalapeno, chipotle), ceapa rosie
tocata, otet si frunze de coriandru. Serveste sosul cu carne de porc sau pui,
sau amesteca-l cu paste fierte.

Imbucatura
de sanatate

Un studiu efectuat pe populatia din California arata
ca femeile care au consumat cantitati mari de legume, inclusiv ardei grasi, au
avut cea mai mica incidenta a tumorii craniene numita gliom.

Vote it up
136
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza