Caserola cu dovleac si vinete

Aceasta caserola colorata de legume are ca garnitura un amestec proaspat si picant de patrunjel, usturoi, coaja de lamaie si migdale coapte.
 


Ingrediente:

1 lingura ulei de masline extra virgin, 1 ceapa mare taiata in 8 felii radiale,
12 varfuri de porumb, 1 dovleac placintar mic sau 1/2 dintr-unul mare taiat in
patru pe lungime, fara seminte si taiat apoi transversal in felii de 2,5 cm, 1
vanata taiata in doua pe lungime si apoi transversal in felii de 2,5 cm, 1
ardei capia rosu fara seminte si taiat in bucati de 1 cm, 100 ml vin alb sec,
500 ml supa de legume fierbinte, preferabil facuta in casa, sare si piper;
pentru garnitura: 2 linguri fulgi de migdale, 1 catel de usturoi tocat marunt,
coaja de la o lamaie taiata fasii subtiri sau rasa mare, 5 linguri patrunjel
tocat; pentru mamaliga cu parmezan: 200 g malai instant, 55 g parmezan ras
proaspat, 2 linguri oregano proaspat tocat.


Preparare:

Se incinge uleiul intr-o caserola rezistenta la foc. Se adauga feliile de ceapa
si varfurile de porumb si se prajesc la foc potrivit 5 minute, amestecand din
cand in cand. Se incalzeste cuptorul la 180 de grade C (pozitia 4). Se adauga
feliile de dovleac placintar, se amesteca bine in ulei si apoi se adauga vanata
si ardeiul capia rosu. Se acopera si se lasa legumele sa se inabuse la foc mic
spre potrivit 10 minute, intorcan-du-le de doua ori, pana capata culoarea maro
auriu. Se toarna vinul, se lasa sa sfaraie si apoi se adauga bulionul. Se pun
la fiert. Cand clocotesc, se pun sare si piper dupa gust. Se acopera caserola
si se pune la cuptor 30 de minute. Intre timp, se face garnitura. Se incalzeste
grillul la foc mare. Se presara migdalele pe o tava de copt si se coc sub grill
pana cand se rumenesc usor. Se controleaza si se scutura tava din cand in cand
ca sa se coaca uniform. Se pun intr-un castronel si se amesteca cu restul
ingredientelor din garnitura. Pentru prepararea mamaligii, se pune la fiert 1
litru de apa intr-o cratita mare, la foc mare.

Cand fierbe, se pune treptat malaiul amestecand
continuu pana cand malaiul absoarbe tot lichidul.

Se face
focul potrivit si se fierbe 5-10 minute amestecand, pana cand se ingroasa
mamaliga. Se adauga parmezanul si oregano, precum si sare, si piper dupa gust
si se amesteca. Pentru servit, se pune mamaliga pe farfurii sau in castroane
individuale. Se toarna apoi caserola de legume si se presara deasupra
garnitura. Se serveste cu mamaliga pufoasa cu parmezan.


Timp de
preparare:

circa 20 minute


Timp de
gatit:

circa 45 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine: 440 kcal; 17 g proteine; 14 g grasimi (din care 4 g grasimi
saturate); 58 g carbohidrati (din care 14 g zahar); 8 g fibre.

Avantaje:

- Dovleacul placintar este o sursa buna de
beta-caroten, pe care corpul il transforma in vitamina A. Beta-carotenul
actioneaza ca antioxidant, ajutand la prevenirea deteriorarii produse de
radicalii liberi, care poate duce la anumite tipuri de cancer si la boli de
inima.

- Varfurile de porumb furnizeaza fibre care mentin
sistemul digestiv in forma buna.

- Parmezanul este o sursa buna de proteine si o sursa
bogata de calciu pentru oase si dinti puternici. Mai contine un procent ridicat
de vitamina B12.

Cateva idei:

- In loc de mamaliga, caserola se serveste cu piure de
cartofi si morcovi. Se fierb in apa fiarta 450 g cartofi cu 250 g morcovi taie
felii pana sunt fragezi, apoi se scurg bine si se fac piure cu 5 linguri de
lapte semidegresat si 30 g unt. Se adauga 55 g branza Cheddar maturata, rasa si
2-4 linguri de patrunjel tocat.

- O alta alternativa la mamaliga este arpacasul de
orz. Se poate prepara in cuptor cu caserola de legume. Se pun 170 g de arpacas
de orz spalat intr-o caserola,impreuna cu 1 ceapa tocata si 1 lingurita de
salvie uscata. Se toarna 600 ml bulion de legume fierbin-te, se acopera si se
tine la cuptor la 180 de grade C (pozitia 4) 45-50 de minute sau pana cand
bulionul este absorbit si orzul este fraged.

Vote it up
177
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza