Cand devin periculoase pentru copii medicamentele?

Siropurile de tuse colorate si paracetamolul in exces le pot cauza celor mici tulburari digestive. Sindromul de hiperactivitate si bolile de ficat sunt doar cateva dintre consecintele administrarii incorecte a tratamentelor. Unele siropuri pentru copii contin E-uri nocive.
 

O banala raceala a copilului nu trebuie
neglijata sau tratata dupa ureche. "Parintii nu trebuie sa aiba initiative in
ceea ce priveste administrarea de medicamente copiilor", avertizeaza Gabriela
Suiu-Apostol, medic specialist pediatru.


Medicamentele antigripale si antitusive trebuie
luate numai la indicatia medicului specialist. Una dintre cele mai frecvente
greseli ale parintilor este nerespectarea dozei indicate micutilor. 


Mai ales in cazul copiilor mici trebuie sa se
tina cont de varsta si de greutate. Medicamentele lichide trebuie administrate
cu ajutorul unor seringi speciale de dozare, nu cu o lingura obisnuita de
bucatarie.


Antibioticele nu se iau dupa ureche


Parintii sunt tentati sa le dea copiilor un
antibiotic doar pentru ca au auzit ca "a facut bine" in cazul altui copil. "Un
antibiotic nu se administreaza copilului decat daca exista semne clare de
infectie bacteriana, in niciun caz la inceputul unei afectiuni acute", ­subliniaza
medicul Gabriela Suiu-Apostol.


De asemenea, parintii le dau copiilor suplimente
de vitamine si de minerale, fara a consulta inainte pediatrul. Acest lucru
poate duce la hipervitaminoze si chiar la obezitate.  


Aspirina poate afecta creierul si ficatul


Solutiile nazale cu efedrina nu sunt indicate
copiilor sub doi ani, preferandu-se pentru acestia solutiile saline si
aspiratiile nazale. Efedrina poate da reactii secundare, precum stare de
agitatie si accelerare a batailor inimii. Totusi, in cazul unor rinite, medicul
orelist poate indica aceste solutii.


La randul ei, banala aspirina nu trebuie data
copiilor mai mici de 16 ani, pentru ca poate duce la aparitia sindromului Reye,
o boala grava care afecteaza creierul si ficatul.


Fara abuz de paracetamol


Parintii sunt prea des tentati sa le dea
copiilor paracetamol, mai ales sub forma de siropuri. Abuzul de paracetamol
poate provoca unele tulburari digestive. Paracetamolul este recomandat copiilor
numai daca temperatura corpului depaseste 39 de grade Celsius. Unele siropuri
cu paracetamol si suplimentele de vitamine au in componenta aditivi daunatori
sanatatii.


Siropul de tuse poate da urticarie


Desi cele mai multe produse farmaceutice pentru
copii sunt vandute drept naturale, ele contin substante daunatoare. Benzoatul
de sodiu, utilizat in majoritatea siropurilor de tuse din plante, este un
conservant care poate da copiilor urticarie.


Pentru a da culoare unor produse farmacologice
destinate copiilor, producatorii folosesc o serie de E-uri, printre care
carmoizina, asociata cu sindromul de hiperactivitate.


Sursa:
Adevarul

Vote it up
126
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza