Campanie pentru sanatatea dentara

Peste 3.000 de elevi de clasele V-VIII din Bucuresti participa, in prezent, la o campanie privind sanatatea dentara
 

<p>Campania de constientizare si educare a elevilor de gimnaziu cu privire la importanta sanatatii dentare, organizata de compania Dent Estet cu sprijinul Inspectoratului +colar al Municipiului Bucuresti, se desfasoara in perioada luna aceasta si vizeaza peste 3.000 de elevi din clasele V -VIII din zece scoli generale bucurestene.

In actiune vor fi implicati zece medici Dent Estet specializați in stomatologie pentru copii, potrivit unui comunicat al companiei. Timp de o luna, acestia vor dezbate impreuna cu elevii diverse teme printre care mentinerea unei danturi sanatoase, vor acorda sfaturi legate de alimentatie, respiratie, aparatele ortodontice, dau si riscurile aduse de fumat sau bijuteriile dentare.

"In momentul de fata, adolescentii din segmentul de varsta 10-14 ani, elevi in clasele V -VIII, ajung foarte rar in cabinetul stomatologic. Spre deosebire de adulti, care sunt constienti de efectele negative ale netratarii problemelor dentare la timp, adolescentii nu inteleg inca acest lucru si incearca pe cat posibil sa evite sau macar sa amane vizita la medicul dentist. De aceea, pentru prima data in Romania, Dent Estet a decis sa desfasoare o campanie ampla de informare si educare in randul adolescentilor, bazata pe metode inedite de comunicare, de exemplu prezentari ce contin personaje indragite de adolescenti", a precizat sursa citata.

Potrivit medicului Oana Taban, elevii vor fi invatati cum sa evite problemele dentare frecvente in timpul adolescentei si care pot duce chiar la afectiuni grave ca boli ale gingiilor si cavitatii bucale, pana la cancerul oral. "Aceasta campanie de informare asupra pericolelor legate de neglijarea sanatatii dentare nu este una traditionala, ci isi propune sa fie una interactiva, inovativa si adaptata limbajului și preocuparilor adolescenților", a continuat medicul.

"Inspectoratul +colar al Municipiului Bucuresti este deschis unor astfel de parteneriate, cu companii private, care investesc in educarea tinerei generații. Acest tip de campanii de profilaxie necesita și resurse din mediul privat si pot duce, pe termen lung, la imbunatatirea sanatatii dentare a populatiei ", a declarat Mirela Șisman, din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului Bucuresti.

Costurile campaniei de informare si educare sunt de aproximativ 20.000 de euro.</p>

Vote it up
92
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza