Cafeaua creste performanta fizica cu 12%

Bautura tine zaharul in tesuturi, pentru a-l "exploata" la efort maxim.
 

Cafeaua poate imbunatati performanta fizica cu pana la 12,4% si
reduce oboseala in timpul exercitiilor fizice, atat in cazul celor usoare, cat si
in cazul celor de performanta si de intensitate mare, care pot dura de la 30
pana la 120 de minute. Specialistii motiveaza acest lucru prin faptul ca unul
dintre principalele efecte ale cafelei este cel ergogenic, adica de amplificare
a capacitatii de efort fizic. "Rezultatele studiilor au demonstrat ca si o
cantitate mica de cafeina, de 90 de miligrame poate influenta performanta
fizica. Astfel, consumul de cafea inainte sau in timpul desfasurarii
exercitiilor poate fi o solutie optima, dand posibilitatea prelungirii
acestora. Miscarea este esentiala pentru a ne pastra sanatatea si orice metoda
de a ne imbunatati rezistenta sportiva este binevenit", declara Elena Dobrescu,
specialist in nutritie la o companie producatoare de cafea. Testarile au fost
realizate pentru mai multe sporturi, precum ciclism, inot sau alergari si
efectele s-au vazut dupa consumul a doua cesti de cafea.

In timpul testelor intreprinse, s-a constatat ca, sub influenta
cafeinei, muschii incep sa foloseasca grasimile din corp ca sursa de energie in
locul carbohidratilor, pentru efortul fizic. Astfel, cafeaua pastreaza zaharul
in tesuturi pentru a fi "exploatat" in momente de efort maxim. In plus, aceasta
bautura are si abilitatea de a creste contractiile muschilor, prin transferul
de calciu, sodiu si potasiu la nivelul celulelor, ajungand-se in acest fel la o
contractie mai puternica a muschilor.

Nutritionistii
sustin ca un consumat moderat de cafea, de aproximativ doua cesti, actioneaza
in mod pozitiv asupra sanatatii corpului si performantei mentale.


Sursa:
Gandul

Vote it up
152
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza