Burgeri de vita cu relish de sfecla

Aceste chiftele mari, preparate in casa, sunt slabe si gustoase. Se servesc intre jumatati de mini focaccia, alaturi de ceapa fripta la gratar, nasturel si o garnitura fabuloasa de sfecla.
 


Ingrediente:

2 felii de paine din faina neagra cu coaja, 4 linguri vin alb, 450 g carne
slaba de vita curatata de grasime si taiata bucatele mici, 5 salote tocate
marunt, 3 catei de usturoi tocati marunt, 2 lingurite ulei de masline extra
virgin, 2 cepe medii taiate rondele groase, 4 mini focaccia simple sau cu aroma
de verdeturi si usturoi (circa 55 g fiecare), 50 g nasturel, sare si piper;
pentru garnitura de sfecla si busuioc: 2 sfecle fierte, taiate bucatele mici,
12 frunze proaspete de busuioc taiate fasiute, 2 linguri ulei de masline extra
virgin, 1 lingurita otet balsamic.


Preparare:

Se rupe painea bucatele mici si se pune intr-un castron. Se toarna vinul peste
ea si se pune deoparte. Se toaca carnea de vita cu masina de tocat sau cu
procesorul de mancare. Daca folosesti un procesor, ai grija sa nu o toci foarte
fin. Se adauga painea si se toaca sau se proceseaza 30 de secunde, apoi se
readuce mixtura in castron. Se adauga salotele si usturoiul si se asezoneaza cu
sare si piper, dupa gust. Se modeleaza 4 chiftele mari si se tin la rece pana
cand se gatesc. Pentru a prepara garnitura, se pun sfecla si busuiocul intr-un
castron, se stropesc cu otet balsamic si ulei, se asezoneaza cu sare si piper,
dupa gust. Se amesteca usor, apoi se acopera si se raceste pana cand este
servita. Se incinge un gratar de fonta sau o tigaie teflonata la foc moderat. Se
unge cu putin ulei de masline, apoi se adauga rondelele de ceapa si se frig 6-8
minute, sau pana cand se inmoaie si se rumenesc pe ambele parti. Se iau de pe
foc si se pastreaza calde. Se unge tigaia cu putin ulei. Se taie focaccia in
jumatati care se prajesc putin pe partile cu taietura. Se iau din tigaie si se
pun pe o farfurie. Se unge tigaia cu putin ulei, apoi se prajesc burgerii la
foc mediu, timp de 3-4 minute. Cu o spatula, se intoarce fiecare burger. Se
prajesc pe cealalta parte inca 3-4 minute. Se readuce ceapa in tigaie si se
prajeste, alaturi de burgeri, alte cateva minute. Se aranjeaza pe fiecare
farfurie cate o jumatate de focaccia, cu partea prajita in sus. Se pune peste
ea cate un burger, peste acesta se adauga cateva rondele de ceapa, garnitura de
sfecla si frunze de nasturel. Se acopera cu cealalta jumatate de focaccia,
asezand-o cu partea prajita in jos. Se servesc imediat.


Timp de
preparare si gatit:

circa 40 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 280 kcal; 31 g proteine; 9 g grasimi (din care 3 g grasimi
saturate); 18 g carbohidrati (din care 8 g zahar); 3 g fibre.

Avantaje:

- Burgerii din comert contin circa 21% grasimi.
Aceasta reteta contine doar 11% grasimi, in cea mai mare parte mononesaturate,
adica tipul sanatos de grasime, legat de prevenirea bolilor de inima.

- Reteta contine multa ceapa, alaturi de salota si
usturoi. Toate acestea sunt allium, membri ai familiei liliacului, continand o
fitochimicala numita alicina. Despre aceasta se crede ca ajuta la scaderea
nivelului de colesterol din sange si la stimularea sistemului imunitar.

Cateva idei:

- Daca nu aveti o masina de tocat, puteti cumpara
carne rugand macelarul sa o toace. Sau tocati carnea folosind doua cutite mari
de bucatarie. Rezultatul va fi o carne tocata mai grosier decat cea rezultata
din masina de tocat.

- Cartofii preparati la cuptor sunt o alternativa
sanatoasa la cei prajiti. Se incinge cuptorul la 240 de grade Celsius si se
incalzeste in interior o tava de copt.

Se taie 4 cartofi spalati bine in felii groase, care
se pun intr-o punga de polietilena. Se adauga 1-2 linguri de ulei de
floarea-soarelui, 1-2 lingurite patrunjel uscat si se asezoneaza dupa gust,
apoi se scutura punga ca ingredientele sa se amestece bine.


Se pun cartofii pe tava de copt si se coc 45-50 de
minute, intorcandu-i o data sau de doua ori, pana ce sunt crocanti si rumeniti
uniform.

Se servesc
imediat.

Vote it up
146
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza