Broccoli pentru diabetici

 


Broccoli pentru diabetici

Mananca broccoli pentru a
te proteja de complicatiile diabetului. Aceasta este recomandarea medicilor de
la Universitatea din

Warwick

pe care o adreseaza pacientilor cu diabet.

Broccoli contine o
substanta, numita sulforafan, capabila sa anuleze efectele devastatoare ale
diabetului asupra vaselor de singe. Sulforafanul stimuleaza secretia unei
enzime care protejeaza vasele de singe. Astfel sunt prevenite complicatiile
cardiovasculare la care sint expusi diabeticii: infarct si accident vascular
cerebral. Acestea sunt motivele pentru care cercetatorii de la Universitatea
din Warwick (Marea Britanie) considera ca broccoli nu ar trebui sa lipseasca
din alimentatia diabeticilor. Ei sunt de cinci ori mai expusi riscului de a
suferi un infarct sau un accident vascular cerebral. Ambele sunt provocate de
complicatiile pe care diabetul le genereaza asupra vaselor de sange.


CARDIOPROTECTOR. Potrivit
echipei de cercetatori englezi, sulforafanul aflat in compozitia legumelor din
familia cruciferelor (broccoli, varza, conopida) are si proprietati
antioxidante si detoxifiante. Acestea explica, de asemenea, efectul
cardioprotector al legumelor crucifere. Coordonatorul studiului, profesorul
Paul Thornalley, spune ca “broccoli este un adevarat depozit de vitamine (C,
B1, B2, B5, B6, E, K, betacaroten, acid folic) si minerale (calciu, potasiu,
fosfor, magneziu, zinc)”. Dintre acestea, acidul folic si potasiul sint
recunoscute in prevenirea bolilor de inima. Potasiul asigura buna functionare a
muschiului cardiac, iar acidul folic (vitamina B9) scade riscul aparitiei
hipertensiunii arteriale.

LEGUME COLORATE.
Profesorul Paul Thornalley subliniaza ca “pacientii trebuie sa inteleaga cat de
importante sunt beneficiile dietei bogate in legume, in special pentru
pacientii cu boli cronice precum diabetul”. Or, dieta constituie elementul
terapeutic esential in cazul diabeticilor. Medicii le recomanda legumele
colorate, care datorita cantitatii crescute de antioxidanti le protejeaza
vasele de sange: broccoli, spanac, varza, salata verde, fasole verde, morcovi,
sfecla rosie, ardei, vinete, rosii.



Preparare

Pentru pastrarea
vitaminelor si mineralelor, broccoli trebuie consumat crud sau preparat la
aburi. O echipa de cercetatori spanioli a comparat continutul de antioxidanti
in broccoli inainte si dupa diferite moduri de preparare. Studiul a aratat ca
fierberea prelungita a legumei duce la pierderea a 67% din substantele
nutritive. Mai rau, daca punem broccoli la microunde, se pierd 97% din antioxidanti.
Cel mai bine este sa preparam aceasta leguma la aburi. Broccoli pregatit astfel
pastreaza 90% din vitamine si minerale.


 


Sursa: Jurnalul National

Vote it up
142
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza