Alunele si nucile scad riscul de boli cardiovasculare

Surse de energie si proteine, alunele si nucile pot scadea riscul de cancer si boli cardiovasculare. Pe langa substantele nutritive de mai jos, sunt si o sursa excelenta de arginina, un aminoacid cardioprotector, si de vitamine B. Raciti sau congelati alunele si nucile pentru a preveni rancezirea lor.
 

Adesea ocolite pentru continutul bogat in grasimi si calorii,
alunele si nucile au fost reabilitate de cercetatori, care le lauda pentru
substantele fitochimice si grasimile mononesaturate benefice pentru inima. Studiile
arata ca, daca alunele si nucile inlocuiesc grasimile saturate nesanatoase,
nivelul de colesterol se imbunatateste si dispare riscul ingrosarii arterelor. Pentru
a le accentua aroma, pune-le la cuptor 5-10 minute, sau pana incep sa miroasa.


Ce contin:

Acid alfa-linolenic (ALA). Aflat in nuci, acest acid
gras omega-3 poate atenua artrita si scadea riscul de infarct si atac cerebral.

Acid
ellagic. Nucile sunt foarte bogate in acest compus antioxidant, care poate
inhiba cresterea celulelor canceroase.

Potasiu. Abundent in fistic (28 g asigura 10% din
necesarul zilnic), potasiul poate scadea tensiunea arteriala si riscul de atac
cerebral.

Resveratrol. Aflata in arahide, aceasta substanta
fitochimica poate preveni cancerul, cresterea colesterolului si atacul
cerebral.

Saponine. Aceste substante anticancerigene
impulsioneaza sistemul imunitar si echilibreaza nivelul glicemiei si al
colesterolului.

Steroli vegetali. Existenti mai mult in fistic, sterolii
vegetali protejeaza organismul de anumite tipuri de cancer si boli
cardiovasculare.

Seleniu. Nucile braziliene sunt extraordinar de bogate
in acest antioxidant puternic, care ajuta la prevenirea cancerului, a unor
afectiuni oculare si a bolilor de inima. (15 g de nuci braziliene contin 420
mcg, sau 600% din necesarul zilnic.)

Vitamina E. Alunele si nucile sunt unele din cele mai
bune surse pentru aceasta vitamina antioxidanta, ce poate preveni bolile
cardiovasculare si cataracta. (Migdalele si alunele de padure au cel mai mult,
34% din necesarul zilnic in 30 g.)


Obtinerea beneficiilor maxime

Imbunatateste-ti dieta:

Caleste nuci si alune taiate fin in ulei de masline
impreuna cu firimituri de paine si amesteca-le cu paste fierte.

Fa-ti propriul unt de alune: pune alunele intr-un
robot de bucatarie pana se fac piure; adauga sare dupa gust.

Coace si toaca fin alune sau nuci, indulceste-le cu
sirop de artar si foloseste-le ca garnitura pentru inghetata sau iaurt
congelat.

Adauga unt de alune la tocanite sau curry pentru o
aroma mai bogata.

Foloseste alune tocate marunt ca invelis pentru
fileuri de peste pane sau pui pane.


Sursa: Volumul "Alimente contra boli",
Editura Reader's Digest

Vote it up
152
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza