Alimentele bogate in fibre accelereaza tranzitul intestinal

Specialistii in gastroenterologie atrag atentia ca stilul de viata sedentar si lipsa alimentelor vegetale duc la aparitia constipatiei.
 

"Persoanele sedentare care au o alimentatie saraca in
produse vegetale si nici nu consuma cel putin doi litri de apa pe zi vor suferi
mai devreme sau mai tarziu de aceasta afectiune a sistemului digestiv", spune
dr. Gabriel Constantinescu, de la Spitalul de Urgenta Floreasca din Capitala. In
acelasi timp, gastroenterologul adauga ca si abuzul de medicamente joaca un rol
important in aparitia acestei tulburari de tranzit intestinal.

In plus, numeroase femei insarcinate se
plang de constipatie, datorita nivelului crescut de hormoni care incetinesc
digestia si relaxeaza muschii intestinului gros, precizeaza medicii
gastroenterologi. Mai mult, dr. Constantinescu completeaza ca fatul exercita o
presiune asupra intestinului, lucru care duce la aparitia acestei afectiuni.


Medicii specialisti recomanda
persoanelor care sufera de aceasta tulburare a sistemului digestiv sa consume
zilnic alimente bogate in fibre. "Fructele proaspete sau cele uscate, legumele
crude, cerealele integrale si consumul regulat de lichide accelereaza tranzitul
intestinal", explica doctorul gastroenterolog Gabriel Constantinescu. Astfel,
merele, perele, piersicile, strugurii, prunele proaspete si mai ales cele
uscate,


curmalele,
smochinele, alunele si nucile sunt fructele care accelereaza tranzitul
intestinal. Legumele recomandate persoanelor cu probleme digestive sunt salata
verde, sfecla rosie, varza, fasolea, mazarea, morcovii si ridichile. In acelasi
timp, mierea, gemul, dulceata, laptele batut, sucul de mere si zeama de varza
stimuleaza functiile sistemului digestiv. In plus, mesele regulate diminueaza
aparitia acestei afectiuni. Medicii spun ca laxativele trebuie folosite numai
la recomandarea medicului. De asemenea, consumul de tarate de grau inmuiate in
prealabil in apa, ceai, sucuri de fructe, lapte sau iaurt este benefic. Acestea
se mai pot folosi si amestecate cu miere sau incorporate in diverse produse de
panificatie precum paine sau covrigei.

Specialistii in gastroenterologie
spun ca nu sunt recomandate alimentele bogate in calciu precum branzeturile,
orezul, afinele, coacazele si vinul rosu, deoarece acestea ingreuneaza
tranzitul intestinal. Specialistul adauga faptul ca miscarea are si
ea un rol benefic in combaterea acestei afectiuni.

De cele mai multe ori, aceasta tulburare a
sistemului digestiv apare la persoanele varstnice. Potrivit unui studiu, 15 la
suta din populatie sufera de aceasta afectiune.


Sursa:
Gandul

Vote it up
184
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza