Alimente-cheie in dieta copiilor

Iaurtul, telemeaua, legumele si painea din faina integrala asigura un sistem imunitar puternic si-i feresc pe micuti de boli.
 

O alimentatie echilibrata care contine
calciu, magneziu, fibre si potasiu intareste organismul copiilor si-i
protejeaza de boli de oase, inima si chiar cancer, sustin specialisti in
volumul "Dietary Guidelines for Americans", citat de site-ul WebMD. Dati-le
copiilor zilnic lactate, cereale integrale, fructe si legume.


Calciu. Lactatele sunt cea mai buna sursa
de calciu, mineral esential pentru sanatatea oaselor si dezvoltarea copiilor. Majoritatea
micutilor trebuie sa consume trei portii de lactate pe zi. De exemplu, la micul
dejun dati-le un bol cu lapte si cereale. La desert, oferiti-le iaurt si fructe.
De asemenea, este bine ca sandviciurile sa contina si o felie de branza. "Doza
zilnica de calciu recomandata este intre 500 si 1.000 de miligrame. Un copil ar
trebui sa bea fie 500 de mililitri de lapte de vaca, fie 200 de mililitri de
iaurt sau sa consume doua linguri de branza de vaci ori doua-trei felii de
telemea", va recomanda Rodica Nanu, medic pediatru la clinica Medicover din
Bucuresti.


Fibre. Acestea se gasesc in cereale
integrale, legume, fructe si mentin sanatos sistemul digestiv al copiilor. Alimentele
bogate in fibre ii protejeaza pe copii de bolile de inima si de diabetul de tip
2. Medicii va sfatuiesc sa includeti la fiecare masa a copilului un fruct sau o
leguma. Adaugati in mancare broccoli si morcovi. "Dupa varsta de 2 ani, copiii
ar trebui sa consume paine din faina integrala, dar si legume cu fibre, precum
praz sau fasole. Excesul de fibre nu este sanatos, dar deficitul de fibre poate
cauza cancer de colon, potrivit unor studii", mai spune Rodica Nanu. Un copil
de 2 ani poate sa manance doua felii de paine zilnic, iar unul mai mare,
patru-cinci felii de franzela.


Magneziu. Acest mineral ii protejeaza pe
micuti de fracturi, deoarece mareste densitatea osoasa. Incurajati-va copiii sa
manance seminte, alune si cereale integrale imbogatite cu magneziu. "Copiii
trebuie sa consume patru feluri de legume pe zi si doua de fructe, variate de
la o zi la alta", adauga medicul pediatru.


Vitamina E. Previne deteriorarea celulelor
si favorizeaza mentinerea unui sistem imunitar puternic. Uleiurile si alunele
sunt bogate in vitamina E. De asemenea, vitamina E se mai gaseste si in
cerealele integrale fortifiate. Si legumele au vitamina E, dar intr-o cantitate
mai mica.


Potasiu. Mentine bataile inimii la ritm
normal, presiunea sangelui si buna functionare a muschilor. Se gaseste in toate
fructele si legumele, dar mai ales in morcovi si banane. De asemenea, fructele
de mare contin potasiu.

"Un
copil ar trebui sa bea fie 500 de mililitri de lapte de vaca, fie 200 de
mililitri de iaurt sau sa consume doua linguri de branza de vaci ori doua-trei
felii de telemea", Rodica Nanu, medic pediatru.


Sursa: Evenimentul Zilei

Vote it up
182
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza