Alimente care reduc riscul aparitiei bolilor de inima

Vitamina E intareste si protejeaza inima si arterele impotriva instalarii aterosclerozei.
 

Nutritionistii atrag atentia asupra
dietei, deoarece aceasta joaca un rol important in aparitia diferitelor afectiuni
cardiace. Specialistul britanic Nell Nelson spune ca sunt anumite alimente care
reduc riscul bolilor de inima, precum preparatele bogate in omega 3 sau cele
bogate in vitamina C. Astfel, medicii nutritionisti recomanda o alimentatie nu
prea bogata in colesterol, pentru ca acesta, in exces, se depune in peretii
vaselor de sange care hranesc organele interne, printre care inima si creierul.
Odata depus, se formeaza depozitele dure, care scad elasticitatea vaselor,
acestea devenind rigide. Mai mult, circulatia sangelui este ingreunata si poate
duce la formarea unui cheag care blocheaza arterele care duc sangele spre
inima. Astfel apare infarctul miocardic sau accidentul vascular cerebral.

Organismul are nevoie de grasimi,
dar doar cele "bune" sunt benefice. Nucile, semintele, alune, dar nu cele
prajite, uleiul de masline, avocado, somonul, macroul si heringul sunt
alimentele care contin grasimi "bune". Mai mult, acest tip de grasimi nu
distrug terminatiile nervoase si scad tensiunea arteriala.

Fructele si legumele bogate nu numai
in vitamina C ajuta la o mai buna circulatie a sangelui. In acelasi timp,
vitamina E are si ea un rol benefic pentru a diminua riscul bolilor de inima,
pentru ca limiteaza producerea de colesterol, controleaza eliminarea apei din organism,
intareste si protejeaza inima si arterele impotriva instalarii aterosclerozei. De
asemenea, vitamina imbunatateste circulatia sanguina si scade riscul
instalarilor ischemiilor cardiace.

Din pacate, aceasta vitamina nu
poate fi produsa de organism, iar specialistii in nutritie recomanda consumul
zilnic de alune, sau de nuci. In Romania doza recomandata este de 20-30 mg.
Medicii spun ca persoanele care au o dieta hipocalorica, care consuma alcool,
fumeaza, femeile insarcinate sau cele care alapteaza trebuie sa apeleze la un
supliment nutritiv de vitamina E.

Aceasta se mai gaseste in germeni de grau,
soia, ulei de masline sau de floarea-soarelui, oua, ficat de orice fel si
legume cu frunze verzi.


Sursa:
Gandul

Vote it up
139
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza